Zoveelste alpha led matrix topic

eschwinm

New Member
Goedenavond,

Ik heb me al rot gezocht en uren op het forum soortgelijke topics gelezen. Manier van aansluiten is me volgens mij glashelder. Toch heb ik een probleem met de dagrijverlichting aan de voorzijde.

Ik heb een piaggio zip euro 3 uit 2018. Carburateur variant dus. Ik heb de complete set van alpha matrix. Zowel voor, achter en ook de python remlicht.

Zoals elke leverancier netjes aangeeft moet je de geel/zwarte voor de verlichting e.d. draad uit je spanningsregelaar halen en aansluiten op de witte draad van je contactslot zodat deze gelijkspanning krijgt.

Ook geven ze aan dat je de blauw/zwarte draad, die naar je knipperlicht knopje loopt vanaf de spanningsregelaar, Moet afkoppelen bij de spanningsregelaar en ook op de witte plus van je contactslot moet aansluiten.

Daarnaast zit er in de units aan de voorkant nog een witte draad voor de dagrij verlichting. Als ik deze niet aansluit dan werkt alles naar behoren. Knipperlichten voor en achter incl remlicht werkt. Als ik dr dagrijverlichting erbij aansluit dan knipperen alleen de units aan de achterkant. Voor blijven ze wit branden totdat ik grootlicht omzet naar dimlicht en vice versa.

in een ander topic las ik dat je dan de massa moet meten, aangezien hier wellicht iets fout gaat. Alleen dat verhaal is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand hier een duidelijk antwoord op waarmee ik geholpen ben?

Ik heb nog twee fotos bijgevoegd van de huidige situatie. Op deze fotos heb ik de dagrijverlichting van de voor units even achterwege gelaten.

Alvast bedankt voor de moeite!
 

Attachments

  • 20231114_200144.jpg
    20231114_200144.jpg
    160.7 KB · Views: 24
  • 20231114_200202.jpg
    20231114_200202.jpg
    131.8 KB · Views: 24
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mocht alles functioneel zijn dan ben ik van plan alles te solderen of met krimptang aan elkaar te maken. Dus deze gaat er dan nog tussen vandaan.

Echter komt hier op dit moment het probleem niet vandaan, want dan had geen enkele lamp op de scooter nu gelijkspanning of uberhaupt spanning gekregen.

Ik snap wel wat je bedoeld met die blokjes niet gebruiken. In het verleden heb ik wel eens lampen aangesloten gehad die inderdaad soms niet werkten omdat die blokjes slecht contact maakten.
 
Back
Top