Alpha ledjes

Brandon_015

New Member
Hallo allemaal ik heb een vraag over alpha ledjes ik heb allemaal dingen gelezen op dit forum maar snap het nog steeds niet dus bij deze

Ik heb een zip 2000 uit 2015 carberateur versie
Ik heb alpha ledjes besteld voor en achter en een alpha achterlicht

Ik vraag me af wat ik moet doorverbinden welke draden waar moet aansluiten zou iemand mij daarmee willen helpen want ik vind het best lastig

Met vriendelijke groet,
Brandon
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Brandon,

Met “ledjes” bedoel je dan de knipperlichten?
De knipperlichten hebben naast de functie om richting aan te geven ook dagrijverlichting. Je moet zorgen dat de draden van de knipperlichten die voor deze functie zorgt wordt aangesloten op een geschakelde plus (+).
Dit zorgt ervoor dat de dagrijverlichting gaat branden als je het contact aanzet.
Deze geschakelde plus (+) kan je op verschillende plekken in het draadboom vinden, maar de makkelijkste manier is om de witte draad te gebruiken van de 4 polige stekker die achterin de contactslot schakelaar zit.
Hier moet je een draad aan solderen en deze goed intapen met bv vulkaniserende tape zodat er geen vocht bij komt.
Deze draad gebruik je om verder te verlengen naar alle knipperlichten zodat ze allemaal verbonden zijn met de draden voor de dagrijverlichting.
Doe dit vooral als je de tijd ervoor hebt. En zorg ervoor dat het contactslot uitstaat.
Let ook op dat draden niet open liggen, en gebruik krimpkous anders kan je sluiting krijgen.
 
Voor de knipperlichten geldt:

Geel is signaaldraad knipperlicht.
Zwart = massa.
Wit = dagrijverlichting.

Verder, buiten werking stellen van het knippersignaal in de spanningsregelaar.
Dit doe je door de blauw/zwarte draad af te koppelen bij de spanningsregelaar en deze losgenomen draad ook te verbinden met de witte draad waar je de dagverlichting van de knipperlichten hebt afgekoppeld. (geschakelde plus is wit van kleur en vindt je oa bij je contactslot.)
 
Voor de knipperlichten geldt:

Geel is signaaldraad knipperlicht.
Zwart = massa.
Wit = dagrijverlichting.

Verder, buiten werking stellen van het knippersignaal in de spanningsregelaar.
Dit doe je door de blauw/zwarte draad af te koppelen bij de spanningsregelaar en deze losgenomen draad ook te verbinden met de witte draad waar je de dagverlichting van de knipperlichten hebt afgekoppeld. (geschakelde plus is wit van kleur en vindt je oa bij je contactslot.)
Bedankt voor je reactie man k heb de spullen gehaald en ga het morgen in elkaar zetten
Post automatically merged:

Hoi Brandon,

Met “ledjes” bedoel je dan de knipperlichten?
De knipperlichten hebben naast de functie om richting aan te geven ook dagrijverlichting. Je moet zorgen dat de draden van de knipperlichten die voor deze functie zorgt wordt aangesloten op een geschakelde plus (+).
Dit zorgt ervoor dat de dagrijverlichting gaat branden als je het contact aanzet.
Deze geschakelde plus (+) kan je op verschillende plekken in het draadboom vinden, maar de makkelijkste manier is om de witte draad te gebruiken van de 4 polige stekker die achterin de contactslot schakelaar zit.
Hier moet je een draad aan solderen en deze goed intapen met bv vulkaniserende tape zodat er geen vocht bij komt.
Deze draad gebruik je om verder te verlengen naar alle knipperlichten zodat ze allemaal verbonden zijn met de draden voor de dagrijverlichting.
Doe dit vooral als je de tijd ervoor hebt. En zorg ervoor dat het contactslot uitstaat.
Let ook op dat draden niet open liggen, en gebruik krimpkous anders kan je sluiting krijgen.
Bedanlt voor je reactie man
 
Op de draden van het knipperlicht die voor de dagrijverlichting zorgen.
Ik hed dit draad op de achterlicht aangesloten die komt van voor is dat niet goed?
Post automatically merged:

Ik hed dit draad op de achterlicht aangesloten die komt van voor is dat niet goed?
Alleen deze brand niet de rest wel
 

Attachments

  • FE4A3B40-8EFB-4FF6-91D5-463BFF86EAC9.jpeg
    FE4A3B40-8EFB-4FF6-91D5-463BFF86EAC9.jpeg
    213.1 KB · Views: 25
  • 2D9201FD-F8E8-4323-B298-3CA995684C92.jpeg
    2D9201FD-F8E8-4323-B298-3CA995684C92.jpeg
    167.5 KB · Views: 19
Last edited:
Is rood niet van je remlicht? Je moet volgens mij de geel/zwarte hebben. Die is van je achterlicht.
Post automatically merged:

Dag rijverlichting van je ledjes achter , pak je van je achterlicht, dan hoef geen lange draad van voor naar achter te trekken .
Klopt, alleen werken ze dan achter wel altijd op wisselspanning wat eigenlijk niet gewenst is. Scheelt werk dat zeker.
 
Heb je toevallig een iGet? Bij de oude carburateur types is dit namelijk niet.
Ik heb die rode kabel die je ziet getrokken van voor en aangesloten op de witte van contact slot die kabel naar achteren gemaakt en aangesloten op de geel/zwarte kabel van dat blokje waar je achterlicht op zit maar nu doen alleen me dagverlichting van me alpha ledjes het en die van me alpha python doet alleen remlicht (zie foto welke ik bedoel )
 

Attachments

  • 47B8EB0F-72D7-43A9-B28B-2D31A8B3A307.jpeg
    47B8EB0F-72D7-43A9-B28B-2D31A8B3A307.jpeg
    167.5 KB · Views: 13
  • 7ABF9901-C454-4BC0-9474-DD853D285F39.png
    7ABF9901-C454-4BC0-9474-DD853D285F39.png
    228.1 KB · Views: 14
Hoe het je het achterlicht nu aangesloten? Dus remlicht en normale verlichting.
Oke standaard kleuren zijn
Zwart=massa
Wit = dageijverlichting
Geel/zwart= knippelicht singaaldraad

Ik het geel/zwart afgeknipt en heb daar de getrokken kabel van voor erop gezet dus het ik nu

Wit zwart en de constante plus

Die drie heb ik op dat blokje gezet en aan elkaar geklikt
 
Misschien handig om even uit te tekenen hoe alles nu precies zit. Eerlijk gezegd volg ik je niet helemaal.

Wit op de stekker van het draadboom naar achterlicht is waarschijnlijk je remlicht.
De zwart/gele is volgens mij van het normale licht. Deze sluit je aan op de draad die je vanaf de geschakelde plus hebt getrokken.
Deze draad gaat ook naar de dagrijverlichting van je knipperlichten. Hierdoor gaat dus je achterlicht branden als je het contact aan zet, net als je knipperlicht dagrijverlichting.
De stekker van het achterlicht sluit je aan op de originele stekker.
 
Misschien handig om even uit te tekenen hoe alles nu precies zit. Eerlijk gezegd volg ik je niet helemaal.

Wit op de stekker van het draadboom naar achterlicht is waarschijnlijk je remlicht.
De zwart/gele is volgens mij van het normale licht. Deze sluit je aan op de draad die je vanaf de geschakelde plus hebt getrokken.
Deze draad gaat ook naar de dagrijverlichting van je knipperlichten. Hierdoor gaat dus je achterlicht branden als je het contact aan zet, net als je knipperlicht dagrijverlichting.
De stekker van het achterlicht sluit je aan op de originele stekker.
Oh ik heb de gele/zwarte stekker afgeknipt wn op de constante + gezet
 
Back
Top