Ja , maar dat is de vraag niet , deed het licht het alleen als de motor draaide ? Of kon je met uitgeschakelde motor ook je licht aanzetten , en brande deze dan (aanzetten kun je hem altijd natuurlijk)Ja hij deed het altijd gewoon
Eerst meten, niet gelijk alles gaan vervangen.Geen idee hoe ik de spanning meet,
Word dat een nieuwe spanningsregelaar kopen? Of verhelpt dit niet mijn problemen
Met een multimeter, die van de action is prima daar voor.Ja ik heb geen idee hoe ik maar ook iets moet meten met kabels
Goed accu mag in rust 12,5 volt aangeven.Kijk eens als je motor loopt hoeveel spanning er op je draad van je koplamp staat als deze aangeschakeld is. Dit moet in de buurt van de 12v wisselstroom zijn. Ook als je gas geeft mag dit niet omhoog schieten . Daarna met stilstaande motor over je accu polen meten , dit is gelijk stroom,
en moet ook in de buurt van de 12v zijn , of je accu moet zijn ontladen , door starten en stroom gebruik (toeter , knipperlichten en remlicht )
Start nu de scooter en geef een beetje gas , de spanning van de accu moet nu richting de 14 a 15 volt lopen , dan wordt hij geladen.
gebeurt dit niet geef hier dan weer een belletje dan helpen we je verder.
Even simpel gedacht, maar heb je de scooter gewassen en een hogedrukspuit gebruikt?De zekering is doorgebrand, een nieuwe erin gezet en deze is gelijk doorgebrand