ZIP SP Mono --> Voorvork

xiphos

6,791 @ 150m
Hallo,

Ik ben gisteren wezen sleutelen en ik heb mijn mono arm verkocht en voorvork(dubbel poot) voor gehaald omdat lager is en lichter.

Ik heb zip sp frame en voorvork komt van zip af en nu heb ik een probleem.
Hij past niet helemaal erin en vroeg me af moet er iets veranderd worden?

Omhulsel van onder lagers die past niet eens in de frame omdat stuk gelast in de weg ligt.

Wat moet ik eigenlijk aanpassen?

M.vr.gr.
Kevin
 
Advertisement - register to remove this

ja dat type, weet iemand wat er aangepast moet worden?
of moet dan dan lagerschaal erafgeslepen worden?
en dan gewoon recht afslijpen, en die lagerschalen van het oude type voorvork kun je gewoon in het balhoofd persen?
 
ja dat type, weet iemand wat er aangepast moet worden?
of moet dan dan lagerschaal erafgeslepen worden?
en dan gewoon recht afslijpen, en die lagerschalen van het oude type voorvork kun je gewoon in het balhoofd persen?

aan de onderkant van je frame kan je de grote cup eraf slijpen en dan het oude type cup zo in je frame slaan, de bovenkant wordt al wat moeilijker, daarvoor moet je een kleine "ring" draaien en daar dan de kleinere boven cup inslaan.

veel werk en de kans op onbalans is groot.
 
beter gewoon de goede voorvork halen scheelt een hoop tijd en gelul!

tijd en gelul, heb ik geen moeite mee en dat gaat me ook echt niet tegen houden, je kan beter niet reageren.

aan de onderkant van je frame kan je de grote cup eraf slijpen en dan het oude type cup zo in je frame slaan, de bovenkant wordt al wat moeilijker, daarvoor moet je een kleine "ring" draaien en daar dan de kleinere boven cup inslaan.

veel werk en de kans op onbalans is groot.

oftewel jij raad meer aan om, een ac type 1 frame te kopen, dat is een optie.
heb je miscchien een voorbeeldje van die ring?
 
of een zip type 1 voorvork van net een iets later bouwjaar met wel de juiste cup:)

ik heb zo even geen tekening van die ring, daarvoor zou het beste even een lager setje kunnen kopen en alles opmeten.
 
Back
Top