Mono arm zip sp uit elkaar

DennisM.

6,29s @ 150m
Hoi,

Ik wil mijn monoarm uit elkaar halen voor te laten coaten, alleen de clipjes die omcirkeld zijn @ foto. Zijn die makkelijk aan tekomen, want heel eruit krijgen gaat niet lukken. En zit er een lager in? als het los is.

Dennis
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Die clips kan je wel los bestellen, iedere dealer die Piaggio onderdelen kan bestellen moet daaraan kunnen komen. Er heel uitkrijgen ga je ze zeker weten niet. Er achter zit een bus die geperst zit. Kan me niet meer herinneren alleen of er ook een lagertje inzat..
 
er zitten 2 naaldlagertjes in de swing arm, wil je het uitelkaar halen, dan ben je genoodzaakt 1 lagertje te "slopen" het zijn namelijk naaldlagers met een dichte achterkant, de buitenkant valt tegen de alu arm aan, en de binnenkant op een stalen pin die door de vork heen gaat.

ga dus niet nadat je die bescherm kapjes hebt verwijderd er met de pers op, want dan pers je de arm aan gort, eerst gaatje maken dan pas persen. t is misschien wat gecompliceerd uitgelegd:p maar begin er maar aan, dan zie je vanzelf hoe het zit;)

ik zou de lagertje wel ff vernieuwen als ik jou was, kost geen fuck en je weet gelijk dat het weer goed zit,

btw, meet ook ff op voordat je gaat persen hoe diep de pin in de arm zit, zodat je hem naderhand op de zelfde diepte terug kan persen
 
om er nog even op terug te komen, zag nog andere mensen die er mee bezig waren.

Foto=TBYAIHGH



zwart (stalen pin) zit in blauw(voorvork) geperst

rood(lager) zin in grijs(swingarm) geperst

rood zit dus niet tegen zwart aangeperst anders zou het zooitje niet meer kunnen bewegen :)

groen: wiel as

lichtblauw: zijn die "beschermkapjes" die moet je kapot slijpen wil je ze eruit krijgen :)
 
Back
Top