Qua diepte uitgeschoten bedoel je? Ik heb hem wel ongezaagd waar dat (volgens internet) zou moeten.Laten we hopen dat je niet bent uitgeschoten met je zaag.... Kijk of je een CDI die zeker goed werkt even kan lenen/uitproberen
Probeer nog even het originele luchtfilterelement, of heel misschien moet je nog iets hoger gaan met de sproeiermaat.
Misschien is je choke niet goed geworden: schroef m er eens uit en kijk wat ie doet wanneer je er 12 volt op zet. Kijk maar naar de twee foto's.
Verwen m eens met een nieuwe bougie..
Ik weet niet hoeveel km de motor heeft gereden als snor, maar ik denk dat ie erg vervuild is van binnen in de motor. (Hoewel ik nog nooit een snor open heb gemaakt)
Qua toeren is ie nooit veel gewend geweest, dus hij zal een beetje schoongereden moeten worden, en soort van ingereden.
Met een beetje gunstige wind zou je tussen de 60 en 65 op de teller uit moeten kunnen komen.
By the way: mag ik vragen hoeveel je kwijt was aan deze omkeuring? En bleef je snor CDI er in zitten?
Kleine niet geheel relevante update: de krukasmoer is voor de 3e keer sinds ik de multivar erop heb gezet eraf geschoten terwijl ik aan het rijden was dus ik heb hem vanochtend met een aanhanger afgesleept en moet eerst dit repareren.Laat nog eens terughoren hoe het gaat.
Niet goed vast gedraaid , en een nieuwe Moer van 1 Euro tijd tot tijd vervangen kan geen kwaad .Kleine niet geheel relevante update: de krukasmoer is voor de 3e keer sinds ik de multivar erop heb gezet eraf geschoten terwijl ik aan het rijden was enig idee hoe het zou kunnen dat deze steeds los schiet?
Ik zet hem vast met een slagmoer dus ik snap niet hoe die niet goed vast zou kunnen zitten. Nieuwe moet zal ik sws gaan halen, ik heb 2 foto’s bijgevoegd van de moer en de krukas, zien die er nog goed uit? Ben bang dat de uiteinden van de krukas stuk gaanNiet goed vast gedraaid , en een nieuwe Moer van 1 Euro tijd tot tijd vervangen kan geen kwaad .
Ik hoop dat het meevalt, zie foto’s hierboven. Koelvin is voor de derde keer naar de pleuris maar verder afgezien van dat ik het niet van de krukas weet lijkt de rest oké. Ik zit in Groningen dus even langskomen wordt moeilijk helaasWellicht kan je de moer vaster zetten?
Ik gebruik de buzetti om de krukas op een nette manier te fixeren.
Je zou ook wat Loctite om de draad kunnen doen. Het is een goed merk, je moet wel even uitvogelen welke kleur.
Hoop dat je niet te veel schade hebt.
Ik heb trouwens nog een cdi liggen die je kunt proberen. Utrecht.
Kan het zijn dat ik een verkeerde heb gekregen bij mijn multivar? Dit is degene die ik gekocht heb: https://www.zandri.nl/vespa-piaggio-4-takt-2-klepper-malossi-multivar-piaggio-5111597-4-takt.htmlLijkt mij dat de Vario bus te lang is , geen vlees meer voor ronsel op de krukas
Ik heb hem afgesleept naar een scooterzaak, durf het zelf niet aan om aan m’n krukas te gaan vijlen ben niet zo’n goede beunhaas ff afwachten wat zij ervan zeggenHet zal er om spannen of je de koelvin en dergelijke nog goed over de inkepingen op de kruktap gaat krijgen. Misschien moet je met een vijl of klein zaagje tegenaan. Geduld...is wel een schone zaak in dezen. Maar als je er een nieuwe krukas mee weet te vermijden zeker de moeite waard.
Mogelijk hebben andere forum leden ook zo'n pechklus tot een goed einde weten te brengen.
Succes, en ga ff wat leuks doen!
geeft de foto geen realistisch beeld.Lijkt mij dat de Vario bus te lang is , geen vlees meer voor ronsel op de krukas