ThomasAdema

New Member
Hoi allemaal, ik ben vrij nieuw op dit forum dus sorry als m’n post niet helemaal goed is.
Ik heb Piaggio zip 50cc 4t2v op brom kenteken.
Recentelijk heb ik ‘m naar brom laten omkeuren en omdat ik hem echt langzaam vond optrekken en de top ook laag vond heb ik het 1 en ander veranderd.

Ik heb er een malossi multivar kitje op gezet met 7.5g rollen en witte drukveer, de cdi doorgezaagd, de sproeier 1 maatje omhoog gegooid en een malossi luchtfilterelement erin gestoken.

Nou loopt ie sinds ik dat gedaan heb koud echt niet, als ik gas geef komt ie niet boven de 20 uit en hapert ie echt verschrikkelijk. Als je hem warm laat lopen en de choke uitgaat doet ie dit ook nog voor een paar minuten voor ie normaal rijdt en alsnog loopt ie niet harder dan 52 op de teller.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Laten we hopen dat je niet bent uitgeschoten met je zaag.... Kijk of je een CDI die zeker goed werkt even kan lenen/uitproberen
Probeer nog even het originele luchtfilterelement, of heel misschien moet je nog iets hoger gaan met de sproeiermaat.
Misschien is je choke niet goed geworden: schroef m er eens uit en kijk wat ie doet wanneer je er 12 volt op zet. Kijk maar naar de twee foto's.
Verwen m eens met een nieuwe bougie..
Ik weet niet hoeveel km de motor heeft gereden als snor, maar ik denk dat ie erg vervuild is van binnen in de motor. (Hoewel ik nog nooit een snor open heb gemaakt)
Qua toeren is ie nooit veel gewend geweest, dus hij zal een beetje schoongereden moeten worden, en soort van ingereden.
Met een beetje gunstige wind zou je tussen de 60 en 65 op de teller uit moeten kunnen komen.
By the way: mag ik vragen hoeveel je kwijt was aan deze omkeuring? En bleef je snor CDI er in zitten?
 

Attachments

  • choke aan. Default.jpg
    choke aan. Default.jpg
    203.6 KB · Views: 18
  • choke uit.jpg
    choke uit.jpg
    129 KB · Views: 20
Laten we hopen dat je niet bent uitgeschoten met je zaag.... Kijk of je een CDI die zeker goed werkt even kan lenen/uitproberen
Probeer nog even het originele luchtfilterelement, of heel misschien moet je nog iets hoger gaan met de sproeiermaat.
Misschien is je choke niet goed geworden: schroef m er eens uit en kijk wat ie doet wanneer je er 12 volt op zet. Kijk maar naar de twee foto's.
Verwen m eens met een nieuwe bougie..
Ik weet niet hoeveel km de motor heeft gereden als snor, maar ik denk dat ie erg vervuild is van binnen in de motor. (Hoewel ik nog nooit een snor open heb gemaakt)
Qua toeren is ie nooit veel gewend geweest, dus hij zal een beetje schoongereden moeten worden, en soort van ingereden.
Met een beetje gunstige wind zou je tussen de 60 en 65 op de teller uit moeten kunnen komen.
By the way: mag ik vragen hoeveel je kwijt was aan deze omkeuring? En bleef je snor CDI er in zitten?
Qua diepte uitgeschoten bedoel je? Ik heb hem wel ongezaagd waar dat (volgens internet) zou moeten.

Ik heb helaas geen andere cdi die ik kan lenen of gebruiken dan zou ik echt een nieuwe moeten kopen.

zal morgen het luchtfilterelement nog eens terugzetten.
Als de sproeier te klein is dan zou je dat toch altijd moeten merken en niet alleen in de eerste paar km?

Choke zal ik ook even gaan proberen. Hij heeft ongeveer 8000 gereden als snor. Ik heb er een tijdje op gereden met niet ingezaagde cdi en zonder bovengenoemde aanpassingen en toen reed ie prima alleen ook Max 48 op gps, 60 op de teller heeft ie volgens mij maar 1x gehaald op een heel lang recht stuk met wind mee.

Omkeuring zelf was 109 euro bij RDW zelf plus 25 euro voor nieuwe kentekenplaat.
 
Laat nog eens terughoren hoe het gaat.
Kleine niet geheel relevante update: de krukasmoer is voor de 3e keer sinds ik de multivar erop heb gezet eraf geschoten terwijl ik aan het rijden was dus ik heb hem vanochtend met een aanhanger afgesleept en moet eerst dit repareren.

enig idee hoe het zou kunnen dat deze steeds los schiet?
 
Kleine niet geheel relevante update: de krukasmoer is voor de 3e keer sinds ik de multivar erop heb gezet eraf geschoten terwijl ik aan het rijden was enig idee hoe het zou kunnen dat deze steeds los schiet?
Niet goed vast gedraaid , en een nieuwe Moer van 1 Euro tijd tot tijd vervangen kan geen kwaad .
 
Wellicht kan je de moer vaster zetten?
Ik gebruik de buzetti om de krukas op een nette manier te fixeren.
Je zou ook wat Loctite om de draad kunnen doen. Het is een goed merk, je moet wel even uitvogelen welke kleur.
Hoop dat je niet te veel schade hebt.
Ik heb trouwens nog een cdi liggen die je kunt proberen. Utrecht.
 
Niet goed vast gedraaid , en een nieuwe Moer van 1 Euro tijd tot tijd vervangen kan geen kwaad .
Ik zet hem vast met een slagmoer dus ik snap niet hoe die niet goed vast zou kunnen zitten. Nieuwe moet zal ik sws gaan halen, ik heb 2 foto’s bijgevoegd van de moer en de krukas, zien die er nog goed uit? Ben bang dat de uiteinden van de krukas stuk gaan
Post automatically merged:

Wellicht kan je de moer vaster zetten?
Ik gebruik de buzetti om de krukas op een nette manier te fixeren.
Je zou ook wat Loctite om de draad kunnen doen. Het is een goed merk, je moet wel even uitvogelen welke kleur.
Hoop dat je niet te veel schade hebt.
Ik heb trouwens nog een cdi liggen die je kunt proberen. Utrecht.
Ik hoop dat het meevalt, zie foto’s hierboven. Koelvin is voor de derde keer naar de pleuris maar verder afgezien van dat ik het niet van de krukas weet lijkt de rest oké. Ik zit in Groningen dus even langskomen wordt moeilijk helaas
 

Attachments

  • 4910C23A-DC26-4A09-A2CE-2975B1B8524F.jpeg
    4910C23A-DC26-4A09-A2CE-2975B1B8524F.jpeg
    145.1 KB · Views: 23
  • FA5887BA-278F-4BC5-B4E7-3A8A07770FC2.jpeg
    FA5887BA-278F-4BC5-B4E7-3A8A07770FC2.jpeg
    75.1 KB · Views: 23
Het zal er om spannen of je de koelvin en dergelijke nog goed over de inkepingen op de kruktap gaat krijgen. Misschien moet je met een vijl of klein zaagje tegenaan. Geduld...is wel een schone zaak in dezen. Maar als je er een nieuwe krukas mee weet te vermijden zeker de moeite waard.
Mogelijk hebben andere forum leden ook zo'n pechklus tot een goed einde weten te brengen.
Succes, en ga ff wat leuks doen!
 
Lijkt mij dat de Vario bus te lang is , geen vlees meer voor ronsel op de krukas
Kan het zijn dat ik een verkeerde heb gekregen bij mijn multivar? Dit is degene die ik gekocht heb: https://www.zandri.nl/vespa-piaggio-4-takt-2-klepper-malossi-multivar-piaggio-5111597-4-takt.html

Hij zou wel goed moeten zijn voor een 4t2v zip volgens de site
Post automatically merged:

Het zal er om spannen of je de koelvin en dergelijke nog goed over de inkepingen op de kruktap gaat krijgen. Misschien moet je met een vijl of klein zaagje tegenaan. Geduld...is wel een schone zaak in dezen. Maar als je er een nieuwe krukas mee weet te vermijden zeker de moeite waard.
Mogelijk hebben andere forum leden ook zo'n pechklus tot een goed einde weten te brengen.
Succes, en ga ff wat leuks doen!
Ik heb hem afgesleept naar een scooterzaak, durf het zelf niet aan om aan m’n krukas te gaan vijlen ben niet zo’n goede beunhaas ff afwachten wat zij ervan zeggen
 
Back
Top