Zip iget opvoeren

thomm

Active Member
Goedenavond, ik heb een Piaggio zip 4t 3v iget euro 5 uit 2022. Ik heb de scpoter 2ehands gekocht en hij loopt nu 48 en daar zit hem het nu juist in.
Ik wilde vandaag de varioring eruithalen en de vario buis vervangen voor een gladde maar ik kwam erachter dat die er geen varioring in zat en er zat al een gladde vario buis in, ook zitten er 6.1 gram rollen in van malossi, -niet standaard dus- de ecu is ook niet standaard want dat is een polini ECM, weet iemand misschien hoe het kan dat ik met deze onderdelen maar 48 ga want normaal hoort hij dan toch veel harder te gaan?
Kan het zijn dat het aan de ECU ligt en dat dat zo'n ECU is met afstandbediening waar ik geen afstandbediening van heb?

(Je merkt nu dat als je aan het rijden bent dat hij bij ca. 43 op zn max toeren zit en dan blijft hij versnellen tot 48, maar je voelt dat hij begrensd is.)
 
Advertisement - register to remove this

Deze scooter heeft nooit een varioring. De rollen zijn aan de lichte kant, standaard zit er 6,5 gram in. En met een sportvario 7,5 gram. Kan het zijn dat die ecu verschillende mappings heeft, en hij nu op een tamme setting staat?
 
Grote kans dat het aan de ECU ligt die bediend moet worden met de AB die je er niet bij heb ,
Vaak is het zo als je start de begrenzer ingeschakeld staat , en die je met de AB kan uitschakelen
 
Deze scooter heeft nooit een varioring. De rollen zijn aan de lichte kant, standaard zit er 6,5 gram in. En met een sportvario 7,5 gram. Kan het zijn dat die ecu verschillende mappings heeft, en hij nu op een tamme setting staat?
A oke, maar normaal toch wel een variobus met verdikking? Klopt zat ik al aan te denken maar doordat de vorige eigenaar deze ecu heeft gemonteerd, heb ik geen andere mappings dus weet iemand misschien of je die dingen los kan kopen?
Post automatically merged:

Deze scooter heeft nooit een varioring. De rollen zijn aan de lichte kant, standaard zit er 6,5 gram in. En met een sportvario 7,5 gram. Kan het zijn dat die ecu verschillende mappings heeft, en hij nu op een tamme setting staat?
A oke, maar normaal toch wel een variobus met verdikking? Klopt zat ik al aan te denken maar doordat de vorige eigenaar deze ecu heeft gemonteerd, heb ik geen andere mappings dus weet iemand misschien of je die dingen los kan kopen?
 
Het is een echte, geen blauwe maar voor dat programmeren is dat makkelijk zelf te doen of is het verstandig dat te laten doen?
Ja zelf doen.. bij Polini ecus zit er een stekker aan waar je die mapping ding aan kan aansluiten. Misschien zit ie er gewoon aan. Ff beenschild openmaken en kijken. Jij zou map 2 nodig moeten hebben. Dan ga je 60-65
 
Ja zelf doen.. bij Polini ecus zit er een stekker aan waar je die mapping ding aan kan aansluiten. Misschien zit ie er gewoon aan. Ff beenschild openmaken en kijken. Jij zou map 2 nodig moeten hebben. Dan ga je 60-65
Oke, maar die mappings zijn toch losse dingen en bij mn scooter heeft de vorige eigenaar hem aan gesloten dus ik denk dat ik zelf geen andere mappings heb. Dus dan kan ik geen andere mapping erop aansluiten, maar kan je die dingen dan niet toevallig los kopen?
 
Oke, maar die mappings zijn toch losse dingen en bij mn scooter heeft de vorige eigenaar hem aan gesloten dus ik denk dat ik zelf geen andere mappings heb. Dus dan kan ik geen andere mapping erop aansluiten, maar kan je die dingen dan niet toevallig los kopen?
Waar heb jij het over? Het is gewoon een kleine afstandbediening waar je met een knopje de map mee kan aanpassen..
 
Zelf van te voren de Binnenkap demonteren , Kan Scooterzaak de kabel inpluggen en Programmeren , dan is dat zo gebeurd , en heb je geen hoge kosten .
Ja snap ik maar ik moest sowieso al wat dingen laten doen binnenkort waarbij hij helemaal uit elkaar moet dus ik laat die ecu dan ook meteen doen. Maar bedankt voor de tip
Post automatically merged:

Zelf van te voren de Binnenkap demonteren , Kan Scooterzaak de kabel inpluggen en Programmeren , dan is dat zo gebeurd , en heb je geen hoge kosten .
Maar weet jij of het toevallig niet zo is dat er naast je cdi gewoon zo'n afstandbediening zit of werd die los geleverd bij de vorige eigenaar?
 
hangt aan je ecu gemonteerd. we kunnen niet weten of die er nog aan hangt he... demonteer je binnenkap, duurt nog geen 5min en dan zie je het. normaal zou die eraan hangen en moet je gewoon op het knopje drukken totdat er een 2 verschijnt
Oke bedankt dan kijk ik wel even.
Post automatically merged:

hangt aan je ecu gemonteerd. we kunnen niet weten of die er nog aan hangt he... demonteer je binnenkap, duurt nog geen 5min en dan zie je het. normaal zou die eraan hangen en moet je gewoon op het knopje drukken totdat er een 2 verschijnt
Heel erg bedankt, het is gelukt hij stond op 1 en ik heb hem nu op 2 gezet.
 

Attachments

  • 20231123_213855.jpg
    20231123_213855.jpg
    163.6 KB · Views: 12
Last edited:
Back
Top