zip iget e5 80cc

- Malossi multivar
- Malossi Ecu
- Malossi Luchtfilterslang
- Malossi Torque Driver
- Malossi Delta Clutch
- Afgedraaid Vliegwiel
- 7,0 gr rolletjes
- Turbo spanningsregelaar

Voor de goede orde:
Voor de euro 5 Zip bestaat nog geen andere secundaire vertanding.
En een brom luchtslang is echt wel nodig wanneer je er een andere, snellere ECU opzet.

Ik weet zeker dat de vertandingen bij de Zip euro 5 anders zijn, en dat de 15/47 secundair van de oude Zip er niet inpast. Ik heb beide blokken open gehad.
Een enkel keertje denk ik dat Joey niet precies genoeg aangeeft wat in wat past.
Ik kan je morgen wel foto's sturen.

Beste Zipper2022,

Toen ik mijn Zip euro 5 uit 2021 wilde aanpassen qua overbrenging liep ik tegen een probleem aan. Ik wilde graag de secundaire 15/47 erin zetten en dat lukte niet.
Ik heb daar uitgebreid verslag van gedaan op 23 juli en 13 augustus van 2022, inclusief foto’s.
Het grootste probleem zijn de afmetingen van de tussenas. Doordat de uiteinden in echte kogelagers moesten komen zijn deze smaller gemaakt.
Hierdoor past een tussenas van de oudere Zipjes niet meer in het vertandingsdeksel en het carter.

Op de foto hieronder zie je links de tussenas uit de euro 5 en rechts van de oudere Zipjes. De uiteinden van de euro 5 zijn 10mm en 12mm, en de andere 16 mm aan beide kanten.
Een euro 4 zip heb ik nog nooit open gemaakt, en met euro 4 zip bedoel je toch de I-get 3V met een ECU?

Mijn vraag aan jou is: van wie of wat weet je dat, want ik ben daar wel benieuwd naar. Is de overbrenging van de euro 4 hetzelfde als de euro 5, zoals jij zegt?

Tenslotte heb ik de link naar de site van Joey geopend. Er staat bij de overbrenging niets over op welke euro uitvoering dit zou passen. Wel op de wielmaat. Dat is slordig.
Ben benieuwd naar je reactie.
tussen assen.jpg

Ik heb zelf ook een e5 zip als daily erbij, zat er zelf aan te denken om voor een 80cc dit te kopen:

Eurobegrenzer voor Piaggio/Vespa 4T 3v Motoren:

Cilinderkit Malossi 80cc voor Piaggio & Vespa 50cc 4 Takt 2V, 3V & 4V

Malossi ECU Injtronic voor Vespa 4T 3V iGet – 80cc Cilinder – Euro5 – 5519266B

Malossi Delta Clutch voor Vespa / Piaggio – 527880

Variateurset Malossi Multivar 2000 Piaggio & Vespa 50cc 4 Takt

Malossi Torque driver / Koppelingspoelie voor Vespa / Piaggio 4T 3V iGet motoren – 619100

De begrenzer zit ik eventueel over te twijfelen omdat ik niet zeker weet of hij meer toeren toestaat als hij begrensd is. Iemand tips?

Back