Zip iGet 3v 80cc nieuw gemonteerd.

TmBoyvroom

New Member
Ik heb een tijdje geleden een zip iget kunnen fixen voor een mooi prijsje. Nu heb ik er onderstaande onderdelen gemonteerd.


- malossi 80cc cilinder
- malossi digitronic 80cc ecu
- piaggio 2v vertanding
- luchtfilterprop eruit gehaald
- piaggio 2v luchtfilterslang
- 5.7 rollen originele vario


Ik heb er nu zo’n 40 km rustig mee gereden om alles in te rijden. Nu heb ik gehoord dat ik na 100km mijn olie moet verversen vanwege slijtafval van een nieuwe cilinder. Is dit waar?

En klopt het dat je met het inrijden nog niet zo hard kan gaan. Ik heb nu gemiddelijk een beetje met gas zitten spelen rond de 40km per uur. Maar als ik bijvoorbeeld harder dan 50 wilde gaan dan had ie soms wel wat moeite. Klopt het dat dat ligt aan dat de cilinder ingereden moet worden?

En heeft iemand enig idee of er al een goeie nokkenas is voor 80cc voor iget motoren? Mij is verteld dat die er nog niet echt zijn.

En heeft een malossi multivar nog veel zin?


Ik hoor het graag!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb er nu zo’n 40 km rustig mee gereden om alles in te rijden. Nu heb ik gehoord dat ik na 100km mijn olie moet verversen vanwege slijtafval van een nieuwe cilinder. Is dit waar?

100km is veelste weinig.. Rond 250 - 500km is ook wel prima. Komt niet heel nauw, als je het wel bij max 500km doet.


En klopt het dat je met het inrijden nog niet zo hard kan gaan.

Is wel verstandig om niet te doen nee.

Ik reed de eerste 200km zeker gewoon maar 25km per uur. Laat het gewoon eerst even rustig draaien.
Ga je harder rijden dan is de zuiger snelheid ook een stuk sneller, wat overigens niet goed voor de zuiger veren zijn omdat die nog rauw lopen.

En mocht je zuigerveren op spelen, dan is de tip om je gas los te laten en weer rustig op te bouwen.
Je wilt niet dat je zuigerveren teveel stress hebben.. Anders is de kans best wel aanwezig dat je die kapot rijd..
Meestal beginnen ze dan wat schraperig te lopen.

Als je super rustig in rijd dan kunnen de veren beter poetsen en krijg je beter resultaat.

Slecht in gereden cilinder merk je dat als de motor loopt en zuiger in beweging is dat die onder de loopt altijd wat vibratie blijft houden ook bij het accelereren en optrekken. Het is echt de moeite niet waard als je het blok weer moet open trekken om de veren te verwisselen.
En een malossi multivar denk je dat dat ook van pas komt uiteindelijk?
 
Back
Top