zip dr70 sito+

kevin-zip-0184

Well-Known Member
hallo,

ik heb sinds kort een dr70 onder mn zip laten zetten, echt geweldig wat een power dat ding heeft!(A) maar ik heb een vraag, ik heb nu sproeier 60 erin zitten dat is wat ik weet veel te klein voor een 70cc maar als ik er een grotere sproeier inzet dat komt ie niet vooruit, bij sproeier 64 gaat ie al moeielijk vooruit en als ik groter ga gaat ie helemaal niet meer vooruit. en als ik half gas rijd en ik trek mn gas helemaal verder open dan houd ie ff in (lijkt net of die geen benzine krijgt)

mn setup is:
sito+
rollen 5.5 gr
sproeier 60
std drukveer
paarse trekveertjes
de carb en uitlaat ontgrensd
 
Advertisement - register to remove this

lekker laten zitten, het word er niks anders van , of je moet al iets meer geluid willen.

de naald moet op de 2e gleuf van onder of in het midden staan.

luchtstelschroef in draaien en dan weer 1,5 slag uit draaien. probeer dit eerst even.

meestal zit je wel rond de 68 a 72 sproeier !
 
Ik heb dat buisje uit het luchtfilter gehaald en sproeier 72 erin gedaan
En nu loopt ie veeel beter. Maar ik hoor van andere mensen die 70cc hebben dat die van hun 90km/u gaan. Zou ik dat Ook kunnen halen met afstellen ofzo of is dat niet mogelijk?
 
jazeker :rolleyes:

een gemiddelde 70cc geeft een stuk meer vermogen , maar vooral koppel word vehoogd, en door een langere vertanding te gebruiken kun je het koppel mooier over het hele gebied verdelen! de rollen ,drukveer , trekveren enz. dien je gewoon goed af te stellen , dus niks van te zeggen..

lichter in rollen dan dan je eigenlijk zou moeten betekent gewoon dat je juist vermogen verliest , daarnaast is de slijtagen en warmteontwikkeling in verschillende delen ook een stuk hoger , dus een beetje onzinnig ;)

meestal loopt een DR70 leuk met een goeie snelle uitlaat , een Gianelli Shot , Yasuni R etc. , dat soort uitlaten , 17,5 mm carburateur , degelijke membraanplaten , goeie variateur en je hebt al heel wat!
 
Okee dus ik kan beter geen lichtere rollen doen?
Ik heb in de schuur nog een power one vario liggen is dat een goede variateur voor een dr70? Of kan ik dan beter de std variateur houden?

en zou iemand mij een indicatie van een goeie setup, waarmee ik snel op trek, kunnen vertellen?
 
Last edited:
Back
Top