Zip DD Maken ?

Ik heb hier ook nog foto's liggen van een Zip met Runner blok en dubbele voorvork, zijn foto's uit Circuit Carole van dit jaar. Als ik ze kan scannen zet ik ze er wel eens op.

Je kan ook nog een hydraulisch systeem monteren op je trommelrem (Hebo verdeeld die). Zo kan je beter doseren of harder remmen... wil ik wel eens testen
 
Originally posted by Sebbe
Ik heb hier ook nog foto's liggen van een Zip met Runner blok en dubbele voorvork, zijn foto's uit Circuit Carole van dit jaar. Als ik ze kan scannen zet ik ze er wel eens op.

*Is gewoon FR voorvork met malossi/paioli poten

Je kan ook nog een hydraulisch systeem monteren op je trommelrem (Hebo verdeeld die). Zo kan je beter doseren of harder remmen... wil ik wel eens testen

*Is voor de koppeling van trial motoren, maar je kan het wel voor je trommelrem gebruiken
 
Originally posted by Sebbe
Ik heb hier ook nog foto's liggen van een Zip met Runner blok en dubbele voorvork, zijn foto's uit Circuit Carole van dit jaar. Als ik ze kan scannen zet ik ze er wel eens op.

Je kan ook nog een hydraulisch systeem monteren op je trommelrem (Hebo verdeeld die). Zo kan je beter doseren of harder remmen... wil ik wel eens testen

Bespaar je de moeite en het geld; het werkt namelijk NIET
Ik heb het al eens geprobeerd op typhoon, maar de veerkracht van de achterrem is niet groot genoeg om het hydraulische systeem voldoende terug te trekken dus je rem blijft voortdurend hangen.
 
Originally posted by CreaToR

vraag het anders aan Xander, die had volgens mij op zijn SR ook schijf achter gemaakt, wat ik van een oud plaatje herrinner. voordat ie dat andere carter had.

Dat is Alfonso, die heeft op zijn "boodschappen SR" achter een schijfrem gebouwd, zon zelfbouwkit.

Verder hebben hij en Xander beide hun oude model SR blok vervangen door:
Xander ==> Aerox blok (DD dus)
Alfonso ==> Nieuw SR blok (ook DD dus)

Dit is die zelfbouw schijfrem:
 
Originally posted by Sjoerdyo


Dat is Alfonso, die heeft op zijn "boodschappen SR" achter een schijfrem gebouwd, zon zelfbouwkit.

dacht dat die sr van xander was, dat groen kwam me bekent voor :)


heb op verschillende scooters gereden met DD (ark, SR, benelli, NRG, DNA bla bla bla maar ik vond ze veelste happig zeg maar, een goeie trommel remt net zo goed, en blokkeerd naar mijn mening minder snel ... op de les motor waar ik op rij (motor ? eigen lijk een grote brommer :p:p Honda CB250) remt die trommel achter ook super ...
 
idd bart, gewicht verplaatst zich naar voren, vandaar schijf, daarom blokkeerd een schijf voor minder snel, meer krachten erop ... daarom hebben oto's vaak ook alleen voor schijf, achter niet nodig ...
 
ik heb ook een DD blok onder met nrg...ik deed het omdat ik het vet vind..remmen doe ik wel met voor.

Ik merk weinig verschil.

btw, schijfremmen HOREN beter te doseren te zijn als trommels...Maar daar heeft een aerox nog nooit van gehoord :|

Zolang je voor geen trommel hebt is het goed..
 
Back
Top