Zip DD Maken ?

Lieuwe

Super User
Ik heb nu dus een ZipSP uit `98 en die heeft voor een schijfrem en achter een trommelrem.

Is het ook mogelijk om een NRG DD/Runner blok eronder te zetten die DD is ?

Vraag me dus af of het wel past kwa wielafmetingen, zip heeft kleine bandjes en Runner vette banden.
 
Advertisement - register to remove this

Een belangrijker probleem is dat het carter van een NRG/NTT/Typhoon/Runner/DNA-ongeveer 10cm langer is dan het carter van je SP-tje... Je ophangpunt voor je achterveer is dus ook anders... Je zou wat in elkaar kunnen zetten daarvoor, maar da's niet zo makkelijk...

Ik zou eens aan Arne vragen, hij loopt/liep ook met dit idee rond...

Greetz.
 
Het klopt dus wel dat het carter van een Zip veel korter is, ik dacht al ligt dat nu aan mij of niet :p

Is dat dan het enigste probleem ? (met die achterveer), je kan het ophangpunt toch wel veranderen ?
 
ik denk niet dat dat beter rijd, langere wielbasis... en dat zal denk ik minder wendbaar zijn, en wat voor achterwiel wil je er dan op gooien? lijkt me niet echt mooi......

greetz
 
Of het mooi is mag ieder voor zichzelf bepalen...

Het bevestigingspunt moet verplaatst worden, en wordt zowel onderworpen aan trek- en drukspanningen. Als het niet degelijk bevestigd is "klappert" het ophoogblokje op het carter...

Greetz.
 
Het gaat me er meer om dat ik achter een schijfrem heb.

Zit er echt veel verschil in de remkracht tussen een trommel- en een schijfrem ?

Als het niet zoveel uitmaakt kwa remkracht doe ik het niet.
 
een goeie trommelrem is beter te doseren, schijf blokkeerd sneller. tevens hoeft een trommelrem minder vervangen te worden, maar wel vaker afgesteld worden ... als je schijf neemt, succes !!! ...

vraag het anders aan Xander, die had volgens mij op zijn SR ook schijf achter gemaakt, wat ik van een oud plaatje herrinner. voordat ie dat andere carter had.
 
Originally posted by Runner Rules !!
Het gaat me er meer om dat ik achter een schijfrem heb.

Zit er echt veel verschil in de remkracht tussen een trommel- en een schijfrem ?

Als het niet zoveel uitmaakt kwa remkracht doe ik het niet.

Het maakt zeker wel wat uit, en ook kwa koeling van je rem, een trommelrem wordt veeeeel warmer als een schijf rem..
 
Originally posted by CreaToR
een goeie trommelrem is beter te doseren, schijf blokkeerd sneller.

uhmm... juist andersom. beter doseren, tis maar hoe je het wilt noemen, een trommelrem is moeilijker te blokkeren, als je het mij vraagt scheelt het wel veel, maar een goeie trommelrem blokkeert toch wel als je hard genoeg remt, en daarom is het denk ik een beetje overdreven om er zo veel moeite voor te doen om schijf achter te maken. als je voor heel hard remt, is het gewicht op je achterwiel toch al heel laag, dus blokkeert hij onmiddelijk.

schijf is wel veel fijner, maar ik vind het persoonlijk het ombouwen niet waard....

greetz
 
Originally posted by CreaToR
een goeie trommelrem is beter te doseren, schijf blokkeerd sneller.
ik vind het juist andersom... ik heb DD maar rijd wel eens op dingen met trommelrem, dat vind ik echt klote, die zijn juist nauwelijks doseerbaar en blokkeren meteen als je opeens hard inknijpt, dat heb ik bij m'n SF niet.. mja, ik gebruik achterrem toch nauwelijks..

ik zou gewoon singledisk houden, als je er malossi-remschoentjes ofzo achter op zet remt ie wel goed en ik denk dat je toch vooral je voorrem gebruikt..
 
Op zich is het wel een leuk id, maar wat boeit het nou dat het veel beter remt, je remt toch veel meer met je voorrem, dus dat kan je met een trommelrem achter ook nog makkelijk bijbenen.
 
Het zal moeilijk worden met de bevestiging van de achterveer...Ik vind het er wel koel uitziet trouwens!

Kijk maar es:
 
Zwart gespoten MHR pot :'(

En hij is ook niet mooi.

Denk dat ik toch maar gewoon trommel hou, scheelt me weer veel gedoe en geld.

Beter geld uitgeven aan tuneparts :!

:W
 
Back
Top