De bougie is net iets donkerder bruin maar zou zeker goed moeten rijden en dat doet hij ook, dit is voor dat hij gaat stotteren. Na het stotteren is de bougie glanzend zwart (logisch, hij skipt ontsteking).Ik heb niet echt verstand van het tuning maar mij lijkt de sproeier toch wel erg klein voor een 70cc.
Meestal lees ik dat men een sproeier plaatst van rond de 80.
Maar wat is de kleur van de bougie en wat is er precies mis met de bougies waarmee de scooter ineens niet meer wilt starten?
Meng je zelf of heeft je scooter nog de originele oliepomp?
Indien je zelf mengt, meet je de hoeveelheid af of giet je zomaar een scheut de benzinetank in?
Ja dat zou heel logisch zijn inderdaad, ik ga de pakkingen vervangen en alles nog is nakijken. Wel lekker telaat opschoolBij "bougies eten" denk ik in eerste instantie aan een zuiger die tegen de bougie aantikt, enzo de afstand verkleind.
Als de bobine o.i.d. de oorzaak is, stottert die (correct me if i'm wrong) toch ook bij een nieuwe bougie??
En welke mengverhouding is dit dan en doe je dit ook nauwkeurig aan de hand van het aantal getankte liters?Ik meng zelf met een stage 6 flesje, de aangeraade hoeveelheid olie.
Jazeker, zo nauwkeurig als maar kan. Ik denk 1/30. De middenste streep op het stage 6 flesje.En welke mengverhouding is dit dan en doe je dit ook nauwkeurig aan de hand van het aantal getankte liters?
Ik gebruik de originele bougiedop van piaggio, wel vernieuwd sinds de revisie. Ik zal is proberen wat minder te mengen. Met br8 trok hij wel echt aanzienelijk minder hard.Ik heb even gekeken naar een fotootje van zo'n Stage 6 fles en ik vond er eentje die 1:50 mengt echter ik kan me ook voorstellen dat je ze ook in andere mengverhoudingen hebt, tenminste bij andere merken mengflessen is dit het geval.
De mengverhouding staat op de fles vermeldt, onder de schaalverdeling dacht ik.
Maar als dit echt 1:30 is, vind ik dit wel erg rijk, ik zou dan op z'n minst wat minder olie proberen en als dat niet helpt een warmere bougie dus met een lagere warmtegraad.
Ik krijg het idee dat je bougie inwendig (dus op de porcelijnen isolator) te zeer verkoold.
De kool vormt dan een weerstand die parallel staat aan de elektrodes van de bougie met als gevolg eerst verminderde vonk en daarna deels verlies of zelfs verlies van de vonk.
By the way een vraagje:
ik zie dat je BR8 en BR9 gebruikt van NGK waarschijnlijk beide met een R in de benaming dus met een weerstand.
Welke bougiekap gebruik je en zit daar ook nog eens een weerstand in?.
Eerst even controleren wat de mengverhouding is van die Stage 6 mengfles en zeker niet lager gaan met de olie dan 1:50.Ik zal is proberen wat minder te mengen.
Ik weet precies hoe een bougie eruit moet zien hoorGlanzend zwart is fout amigo. Moet koffiebruin zijn. Ik heb hier ooit een plaatje gepost met de bougiekleuren en wat je er mee kan doen
Ik heb daadwerkelijk de br9esHeb je uberhaupt de goeie bougie? Soortgelijke pia 70 moet een br9es hebben, je zegt dat je er een br9 in hebt zitten maar welke precies
Ik heb daadwerkelijk de br9es
Het toerenverloop is 1 rechte lijn naar zn top. Er zitten 7gram rollen in dus super veel toeren zal hij ook niet maken. Het is ook een laagtoerige cilinder.Hoe is je toerenverloop en wat is de maximale aantal toeren die het blokje haalt?
Ik had een soort gelijk probleem wel met een 4takt injectie scooter hier zat nog een varioring in waardoor de scooter te veel toeren maakten en om de 500 km bougie vervangen worden omdat de scooter anders stotterden niet starten uitviel etc.
De bougi vonkt nog maar hij start er niet meer meeGaat je bougie kapot of slaat hij vet?
Omschrijf wat er kapot aan is aub.
ja dan is dat ding gewoon vetgeslagen waarschijnlijkDe bougi vonkt nog maar hij start er niet meer mee