Remklauw blijft remvloeistof lekken - Piaggio zip 4t 2v

Na aanschaf van mijn 15e hands piaggio zip heb ik hem helemaal nagelopen en het gebruikelijke onderhoud eraan gedaan.
Hierbij werden ook de remblokjes vervangen. Het wiel moest eraf voor alle kappen te kunnen demonteren etc, en hierbij heb ik ook de remklauw eraf gehaald.
Deze (oude) remklauw had zo'n extreem vastgeroeste cilinders dat het me niet lukte om de remleiding te ontluchten. De cilinders bleven immers stug zitten ondanks de druk van het pompen van de rem.
Ik heb besloten daarom gewoon een nieuwe remklauw erop te zetten, hopende dat dan het probleem zou zijn opgelost.
Tot mijn verbazing heb ik nu na het monteren van die nieuwe remklauw het probleem dat de remvloeistof langs het ontluchtingsschroefje omlaag gelopen komt bij het remmen. De rem verliest dan ook zijn druk. Alsnog waardeloos dus.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Gloednieuwe remklauw, gloednieuwe remblokjes, goede maat etc, geen lekkage aan de rest van de remleiding. Zoals gezegd loopt de remvloeistof gewoon letterlijk uit het ontluchtingsventiel omlaag over de remklauw heen. Na een stuk gereden te hebben zie je gewoon de remvloeistof op de tegels druppen onder de klauw.

En tot slot.. voordat iemand dit vraagt: uiteraard is die schroef van het ontluchtingskanaal goed dichtgedraaid... dus dat is het niet.
 
Advertisement - register to remove this

Dan zal er een fabricage fout in zitten , de verkoper vragen om om te ruilen . weet je zeker dat de rem leiding goed dichtzit op de klauw , met een nieuwe koperen ring
 
Na alles opnieuw doorlopen te hebben en het hele ding grondig met remreiniger schoongespoten te hebben, weer helemaal opnieuw ontlucht en toen lukte het wel om druk te krijgen op de leiding. Geen idee wat er de eerste keer nou precies mis ging. Zal voor eeuwig een raadsel blijven...
 
Als het zo’n namaak remklauw is dan is het aan te raden een nieuwe/andere ontluchtingsnippel te kopen. Die van de namaak remklauwen sluiten niet altijd goed af. Je kunt ook die van de oude, originele remklauw gebruiken.
 
Als het zo’n namaak remklauw is dan is het aan te raden een nieuwe/andere ontluchtingsnippel te kopen. Die van de namaak remklauwen sluiten niet altijd goed af. Je kunt ook die van de oude, originele remklauw gebruiken.
Dit is inderdaad precies wat ik gedaan heb, de oude nippel gepakt omdat die meegeleverde sowieso al waardeloos was.
 
Back
Top