remklauw trekt mogelijk valse lucht aan (?)

NTTman

Member
Hallo allemaal,

Eergister mijn voorrem gemonteerd.
Ik heb 2 complete voorremsystemen, waarvan ze het allebei deden op de (donor)scooters die ik kocht. Remden allebei goed toen ik ze uitprobeerde.

Ding komt gewoon niet op druk, nu heb ik met een plantenspuit op een slangetje de lucht er uit gezogen maar de lucht blijft maar uit komen, nonstop bubbels.
Zelfs na 10 minuten nog steeds nonstop bubbels, dus er moet ergens lucht vandaan komen.
De cilinder pompt de olie door het systeem, voor de zekerheid de cilinder van de andere rem er op gezet, zelfde probleem.

Als je wilt weten wat de manier is die ik gebruikte om te begrijpen wat ik bedoel:


Draai ik het ventieltje weer potdicht, blijven er langzaam bubbels uit komen.

Ventieltje van de andere (blijkbaar lekkende, dus die hoef ik ook niet te proberen) remklauw afgehaald en er in gezet (andere had licht corrosie blijkbaar), zelfde probleem.

Ik wil dus weten of iemand dit probleem herkent en of het idd de remklauw kan zijn. Er lekt geen olie uit trouwens.
De slangen en aansluitingen, reservoir en cilinder lekken ook niet.

Word er een beetje leip van :tearsofjoy:
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de remklauw los gehad van de remleiding? Dan ben je namelijk verplicht om die kopere dichtingen te vernieuwen tussen die banjobout en de leiding en de klauw.. Die dichtingen kan je maar 1 keer gebruiken.. Bij een 2keer kan de boel gaan lekken en kan er lucht in het systeem komen.
 
Ok, dankjewel, dat wist ik niet.
Gisteravond laat kon ik het toch niet laten en heb de nippel er uit gehaald, de draad ingevet en weer terug gezet en verder niks anders dan dat ik al uren geprobeerd had.
Hele zooi bellen er uit natuurlijk, krijgt het kreng ineens druk.
Ik heb geen klomp, maar die brak wel.

Maar alsnog bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee in de toekomst omdat ik dat nog niet wist
 
Back
Top