remklauw vervangen piaggio zip

jeroenj

New Member
De remmen van mijn scooter, piaggio zip piepen. Daarom probeer ik de remklauwen van de schijven af te krijgen zodat ik de remplaatjes met koperolie kan insmeren. Ik krijg alleen de klauwen niet van de schijven af... De klauw blokkeert aan de achterkant tegen de velg van de band. Ik heb verschillende filmpjes bekeken en of:
- de band wordt van de schijfremmen verwijderd. Ik heb geen bouten in het wiel om dit te doen.
- of de klauwen worden zonder problemen van de schijf afgeschoven. Wat mij dus niet lukt...

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan je schijf van de velg halen, die zitten vast met een paar boutjes.

Smeer de achterkant in van de remblokken! De kant die tegen de remzuiger aanzit.
 
bedankt voor de tips. Het wiel kan wel los maar ik kreeg de schijf niet los van het wiel. Die zit moervast. Inmiddels heb ik het opgelost. De klauw helemaal naar de onderkant schuiven, waar blijkbaar meer ruimte is om hem er af te halen
 
bedankt voor de tips. Het wiel kan wel los maar ik kreeg de schijf niet los van het wiel. Die zit moervast. Inmiddels heb ik het opgelost. De klauw helemaal naar de onderkant schuiven, waar blijkbaar meer ruimte is om hem er af te halen
Hai, wat bedoel je naar onderen schuiven, ik heb hetzelfde probleem helaas. Ik heb de klauw op verschillende plekken op het wiel geprobeert maar nergens lukt het.
 
Hai, wat bedoel je naar onderen schuiven, ik heb hetzelfde probleem helaas. Ik heb de klauw op verschillende plekken op het wiel geprobeert maar nergens lukt het.
Trek die as er gewoon uit, beetje kracht zetten en hup. Je as die niet vast zou zitten is levensgevaarlijk.

Dus hup naar binnen en paar boterhammen met pindakaas naar binnen trappen en sleutelen
 
Back
Top