zip 80cc

#1
hallo allemaal

ik heb een zip 50 2v uit 2015 met 7500km op de teller. loopt nu 70 met alles std behalve de CDI dat is een ducati gele stekker. loopt allemaal hartstikke top maar ik vind hem niet hard genoeg optrekken. 2t ga ik niet halen ivm de benzinekosten. dus dacht ik een 80cc te monteren alleen ben ik er neit uit welke ik wil halen malossi en polini vind ik te duur dus er bleven 2 interessante merken over.

1. DR80 kan er niks over vinden is dit een goede cillinder of is dit af te raden? €130
https://www.cityparts.nl/cilinder-8...iaggio-fly-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s.html

2. 80cc Top performance goede cillinder is het waar dat deze cilinder hetzelfde is als die van malossi? €140
https://www.cityparts.nl/cilinder-8...ly-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s-9925150.html

Welke cilinder gaat het langste mee? wil er wel nog ongeveer 20k km mee rijden. En welke cilinder is de beste in performance?
Ook zet ik een naraku nokkenas in want vind die van malossi belachelijk duur.
https://k-parts.nl/nokkenas-naraku-...4kUpy7JMENkMq9hYE6nfj_YYzay8TbQ0aAjeyEALw_wcB

Zou ik ook een andere vario moeten hebben? zo ja is een malossi multivar geschikt? En moet ik een witte drukveer gebruiken of std?
https://k-parts.nl/variateurset-mal...Pjv4UsWpZlqTwM8mJ4uWDMmYiQnph6sUaApz0EALw_wcB

mvg
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
#2
2t ga ik niet halen ivm de benzinekosten. dus dacht ik een 80cc te monteren

Dacht je dan dat je met die 80cc dan zuiniger kan rijden? Dan heb je dat gewoon mis. Overigens is de 2t wel zuiniger omdat de carburateur ten eerste kleiner is, en omdat er geen acceleratie pomp erop zit. Overigens gaat die 80cc gewoon meer brandstof nodig hebben om per slag te verbranden..
En ook haal je uit een 50cc 2t gewoon meer vermogen uit dan bij een 4t 50cc.. Een 4takt heeft het meer van ze grotere boring en daar enige voordeel kwa vermogen uit te halen..

Een 4t 50cc 2v is om te huilen.. Ik heb zelf een piaggio new fly 2v en daar is uit die standaard uitgrensde cilinder amper vermogen / koppel uit te krijgen. Een helling oprijden is al veelste lastig voor die scooter.. Overigens met een 80cc ga je ook meer opvallen.. Het geluid dat uit de motor komt klinkt veel zwaarder.. En bij een controlle dan val je door de mand.

Welke cilinder je koopt maakt eigenlijk niet uit.. Komt allemaal hetzelfde vermogen uit.. Dus de goedkopere cilinder te nemen is altijd verstandiger.. Want je kan wel 50 tientjes meer betalen, maar meer krijg je kwa vermogen er toch niet uit.

Welke cilinder het langst mee gaat? Als je er spaarzaam mee om gaat gaat het allemaal lang mee.. Alleen de versies die een nikasyl wand hebt vaak nog wat langer.. Een 4-takt draait vrij lage toeren, dus dan heb je ook automatisch dat het spul langer mee gaat.

Sport vario is niet perse nodig.. Een standaard piaggio vario is het beste wat je kan krijgen onder de standaard fabrieks varios.

Ik ga zelf het compromis aan en ga voor een 60cc cilinder zelf.. Alleen al vanwege een lagere verbruik tegenover de 80cc.
Het geluid is niet zo heel verschillend, met een standaard cilinder.. En mij lijkt dat dit wellicht vermogen genoeg af geeft.
 

yamashi

www.triboron.nl
#3
hallo allemaal

ik heb een zip 50 2v uit 2015 met 7500km op de teller. loopt nu 70 met alles std behalve de CDI dat is een ducati gele stekker. loopt allemaal hartstikke top maar ik vind hem niet hard genoeg optrekken. 2t ga ik niet halen ivm de benzinekosten. dus dacht ik een 80cc te monteren alleen ben ik er neit uit welke ik wil halen malossi en polini vind ik te duur dus er bleven 2 interessante merken over.

1. DR80 kan er niks over vinden is dit een goede cillinder of is dit af te raden? €130
https://www.cityparts.nl/cilinder-8...iaggio-fly-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s.html

2. 80cc Top performance goede cillinder is het waar dat deze cilinder hetzelfde is als die van malossi? €140
https://www.cityparts.nl/cilinder-8...ly-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s-9925150.html

Welke cilinder gaat het langste mee? wil er wel nog ongeveer 20k km mee rijden. En welke cilinder is de beste in performance?
Ook zet ik een naraku nokkenas in want vind die van malossi belachelijk duur.
https://k-parts.nl/nokkenas-naraku-...4kUpy7JMENkMq9hYE6nfj_YYzay8TbQ0aAjeyEALw_wcB

Zou ik ook een andere vario moeten hebben? zo ja is een malossi multivar geschikt? En moet ik een witte drukveer gebruiken of std?
https://k-parts.nl/variateurset-mal...Pjv4UsWpZlqTwM8mJ4uWDMmYiQnph6sUaApz0EALw_wcB

mvg

deze met een naraku nokkenas loopt als een speer!!
http://www.j-p-s.nl/index.php?item=...tion=article&group_id=20000005&aid=24&lang=NL
 
Advertisement - register to remove this
Top