Zip 4takt kan niet tegen regen/water

SuperDanny

Well-Known Member
Nou, jaren geleden ben ik actief lid geweest, project gehad met 22,9pk, een jaar mee gedaan met SBO sprint. Maar op een gegeven moment gestopt.

In 2009 heb ik een nieuwe zip 4takt snor gekocht. Hier heb ik een alarm in laten bouwen en een brom CDI in laten zetten. Alles goed en wel tot vorig jaar. Als de scooter in de regen gestaan heeft/ of het regent (en ik dus op nat wegdek rij). Zodra de motor stationair draait (bijvoorbeeld bij een stoplicht) dan valt het vermogen total weg en komt ook niet meer terug.

Het is 10 jaar geleden toen ik mij voor het eerst registreerde, ik ben al zeker 4-5 jaar uit de scooters. Dus mijn interpretatie kan mis zijn, maar zoals ik het interpreter verzuipt hij. Ik zou dus zeggen dat hij geen geode vonk meer krijgt. Zodra de scooter droog is (ik naar huis loop, de scooter stal en de volgende dag start) dan doet hij het gewoon zonder problemen. Dit probleem doet zich enkel voor bij nat weer. Als ik dus geen stoplichten tegen kom en dus niet hoef te stoppen haal ik het tot thuis zonder problemen (al houdt hij soms merkbaar in), dan valt het vermogen pas weg op het moment ik voor de poort sta. Op dit moment loopt hij netjes stationair maar zodra ik gas geef valt hij weg, laat ik gas los gaat hij weer stationair lopen, houdt ik het gas erop valt hij uit. Dan is hij moeilijk aan te krijgen. Na het 'drogen' is het probleem dus verholpen.

Twee scooterwinkels geweest, hier is hij in total zeker 5 keer geweest. Hun weten het ook niet meer.

Eraan geprobeerd;
- Alarm uitgebouwd (Tevergeefs dus :/)
- Alle stekkers herhaaldelijk gecontroleerd en ingesmeerd met speciale siliconenvet zodat er geen vocht tussendoor kan.
- Gekeken of er geen vocht de luchtfilter in komt.
- Bij contactslot een beschermkapje gemonteerd.

Er is zelfs met Piaggio gebeld, hun wisten het ook niet. Scooter heeft anders nooit problemen, behalve met nat weer, dan is hij niet betrouwbaar.

Ik hoop echt dat jullie een oplossing hebben waar ik zou moeten kijken, ben er al heel lang uit. En vooral 4takt heb ik nooit echt mee gewerkt.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Misschien een inkopper, maar al een ander bougiekapje geprobeerd? Z'n rubber/siliconen geval ipv een hard plastic geval.
 
Zipjes hebben zoiezo al een zwak voor water problemen. De dealers handelen dit meestal meteen af bij levering, dat is bij jou wrss niet gebeurd.
 
Back
Top