Zip 4t 2v 2017 led koplamp aansluiten

Sonny1988

New Member
Hallo,
Wie kan mij helpen?
Zoals hier boven vermeld heb ik een Piaggio Zip 4 takt 2 klepper uit 2017. Laatste model met nog een carburateur.
Ik heb mijn koplamp vervangen voor een led lamp.
Nu knippert hij omdat dit model het alleen doet met gestarte motor en zo werkt op wissel spanning. Als je de plus vervangt voor een plus vanaf je contact slot mist je spanningsregelaar te veel ohm en laad je accu niet meer bij of doet je choke het niet meer. Allemaal rare storingen die je niet wilt.
Nou is mijn vraag weet iemand hoe dit toch werkend te krijgen is? Er zijn meer zip's met een led angel eye of led booskijkers.
Werkt hij niet zonder te flikkeren als ik bij de stekker aansluiting van de lamp een geschakelde plus op de plus aansluit die nu wissel spanning geeft dus heb je en je originele plus en daar aan een contact geschakelde plus?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel Watt is die LED koplamp?

Heeft jouw Zip ook een aan- en uitschakelaar voor de verlichting of alleen een grootlicht- dimlichtschakelaar en brandt de verlichting dus zodra de motor gestart is ?
 
Zoals Sparky aangeeft zit er een licht schakelaar tussen ? , als dat het geval is kun je de verl van de accu via het contact slot pakken .
Dat er dan iets gebeurt met je regelaar of choke , lijkt me stug , want je kan je licht toch ook met de schakelaar uitzetten zonder dat er iets vreemds gebeurt. Vergeet niet een zekering in dat circuit op te nemen.
 
Wij hebben dat ook zo aangesloten, Sprint en Primavera, carburateur uitvoering. Koplamp, achterlicht en dagrijverlichting, op de Sprint ook een koplamprand.
De draad opzoeken van de lichtschakelaar (groot/dimlicht) en die voeden met gelijkstroom. (witte draad ?)
Dan gaat je licht aan als je het contact aan zet, evt kan je hier nog een extra schakelaar tussen zetten.
Niet aansluiten op wisselstroom want dan gaat de ledlamp kapot.
 
Hallo, ga ik een draadje trekken vanaf me contactslot. Kijken of dat geen problemen oplevert. Is mij verteld dat als je het via je contact of accu doet je spanningsregelaar 3ohm mist en dan ga je rare storingen krijgen.
Het led lampje is 8w kwa vermogen. Voor 12 tot 36 volt.
 
Hallo, ga ik een draadje trekken vanaf me contactslot. Kijken of dat geen problemen oplevert. Is mij verteld dat als je het via je contact of accu doet je spanningsregelaar 3ohm mist en dan ga je rare storingen krijgen.
Het led lampje is 8w kwa vermogen. Voor 12 tot 36 volt.
Hé die Sonny, ik zie dat dit een oud draadje is maar probeer het toch maar. Ben wel heel benieuwd wat het resultaat was van dit project. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
 
Ik had op mijn eerste zip 4t echte xenon lamp aangesloten en dat gevoed door accu dus gelijkstroom DC.Niet eens op contact maar op t lichtschakelaar 2 draden aangesloten alleen t gekste was dat t xenon altijd aan en uit kon schakelen zonder sleutel ook.Ah ja had geen zin te klote met draden lekker simple gedaan.
Dat kan ook rechtstreeks van de accu en daar een schakelaar tussen zetten. Alleen ik ben zo iemand die hem vergeet uit te schakelen
 
Ik zou dat niet in elkaar prutsen met een aparte schakelaar en dan ook nog direct op de accu.
Wat is het probleem om de geel/zwarte draad bij je spanningsregelaar los te nemen en deze losgenomen draad dan te verbinden met de witte bedrading van de scooter?
Dit is makkelijker en netter dan het gepruts met schakelaars en extra draden. Het vermogen van Led-lampen zijn immers veel lager dan die van gloeilampen/halogeenlampen dus het verplaatsen van wissel- naar gelijkspaaning zal voor de spanningsregelaar niet veel uitmaken.
 
Back
Top