Bougie Zip 4t 2017

Julian0707

New Member
Hallo,

ik heb een piaggio zip uit 2017 met 7500km. Hij liep niet helemaal lekker als de scooter koud is dus ik heb de bougie vervangen maar nu start de scooter nauwlijks en als ie start loopt ie voor geen meter en kan je geen gas geven.
Post automatically merged:

Ook heb ik de oude bougie al weer teruggezet maar dan gebeurd precies t zelfde.
Post automatically merged:

Dus even ter toevoeging mijn scooter reed gewoon normaal alleen wanneer die koud was kon ik niet echt harder dan 30/35 voor even na een 0,5 km/ 1km reed die gewoon weer 50/55 maar ik zag dat het aan de bougie kon liggen dus heb die vervangen dan heb k geen goede bougiesleutel eentje die wel op de bougie paste maar niet goed door het frame paste dus misschien dat hij dr niet goed inzit maar heb m meerdere keren vastgezet en ook veel kracht gezet maar is niet vaster te krijgen.

dan start je m , maar dat gaat niet echt lekker en dan start ie soms maar dan loopt ie niet echt en kan je geen gas geven of iets en dan valt ie weer uit.
Post automatically merged:

Probleem al opgelost bleek kortsluiting te zijn vanwege nieuw achterlicht
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    200.4 KB · Views: 25
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hij loopt 30/35 als koud is en 50/55 als hij warm is komt doordat je te dikke olie hebt. hoog waarscheinlijk 10w40, want die fout wordt heel veel gemaakt met piaggio 50cc 4t blokken.
(Heb die fout ook een keer gemaakt) Er moet 5w40 in een Piaggio 50cc 4t. 10w40 is te dik als hij koud is.
 
Kan het bevestigen dat je geen 10w40 in een piaggio blok moet doen.. Want de spoeling word ook minder bij de nokkenas..

Ik heb het toen wel gemerkt bij het inrijden dat er een heel raar geluid vanaf kwam.. Leek wel of dat er lucht zat en er amper smering kwam.

Enigste voordeel was wel dat de oliepomp echt super stil was, maakt nou wel een beetje meer geluid met 5w40.. Maar de motor loopt daarop een heel stuk beter / zoals het zou moeten zijn.

En je moet er ook voor zorgen dat hij NIET op de MAX of OVERHEEN mag staan..

MOET echt ERONDER blijven.
 
Daarom RAAD ik het iedereen AF om 10w40 in een piaggio 50cc 4t te gebruiken.

ALTIJD 5W40 GEBRUIKEN NOOIT MAAR DAN OOK ECHT NOOIT 10W40 ER IN DOEN EN AL HELEMAAL NIET MENGEN MET ELKAAR!!!

Ben zelf een scooter monteur en heb zelf de fout gemaakt zonder dat ik het door had om 5w40 bij te vullen terwijl er 10w40 in zat zonder dat ik het wist. Dus kwam die scooter na 3 weken terug met het probleem dat hij niet start. Kwam doordat hij geen compressie meer had doordat er gemixte olie in zat. Dat heeft de zuigerveren opgevreten. was een scooter van anderhalf jaar oud en pas 4000km gelopen met een Piaggio 50cc 4t.
Kan het bevestigen dat je geen 10w40 in een piaggio blok moet doen.. Want de spoeling word ook minder bij de nokkenas..

Ik heb het toen wel gemerkt bij het inrijden dat er een heel raar geluid vanaf kwam.. Leek wel of dat er lucht zat en er amper smering kwam.

Enigste voordeel was wel dat de oliepomp echt super stil was, maakt nou wel een beetje meer geluid met 5w40.. Maar de motor loopt daarop een heel stuk beter / zoals het zou moeten zijn.

En je moet er ook voor zorgen dat hij NIET op de MAX of OVERHEEN mag staan..

MOET echt ERONDER blijven.
 
Mijn scooter heeft verder altijd wel gelopen, ondanks ik er vrij voorzichtig mee gereden had.. Maar je merkt onder het rijden dat het toch niet zo goed loopt zoals het zou moeten.
 
Mijn scooter heeft verder altijd wel gelopen, ondanks ik er vrij voorzichtig mee gereden had.. Maar je merkt onder het rijden dat het toch niet zo goed loopt zoals het zou moeten.
hoe zou ik 10w4 eruit kunnen krijgen en 5w4 erin doen want ik heb die fout ook gemaakt...
 
Zit een aftap plug onder het blok..

Of je kan gewoon het olie zeefje eruit halen zodat daar de olie eruit komt en dan de scooter wat kantelen.

Had zelf ook 10w40 in mijn piaggio blok zitten volgens aanraden dealer.
Tijdens het inrijden kwamen er niet echt hele fijne geluiden uit het blok. (maakte holle klop geluiden)
Klonk echt alsof de nokkenas amper tot weinig olie kregen.. (kan best zijn dat die niet meer goed is..) (zal ik nog moeten nakijken aangezien de originele cilinder er toch eraf gaat.) Motor zelf was (oliepomp eigenlijk ) stiller onder het draaien)

Met 10w40 liep het blok ook super traag.. Nou met 5w40 liep die echt wel feller..

Ik houd dus aan wat er in het boekje staat, dus 5w40.
 
Back
Top