Yeah, sommige vrienden voeren hun snelheidsmeter op!!!75-80 met een 50 cc viertakt?!
een 10" teller op een 12" scooter zeker..Yeah, sommige vrienden voeren hun snelheidsmeter op!!!
ja zeker, windstil 75/76 en windje mee gaat hij wel naar de 80/82. Gister gingen we rondje rijden een hij ging met een vriend achterop wind mee 78. geen idee hoe maar dat wil ik ook75-80 met een 50 cc viertakt?!
gaat mij meer om de 50 cc dan om de snelheid. die 50 cc geloof ik niet. (en ik niet alleen)ja zeker, windstil 75/76 en windje mee gaat hij wel naar de 80/82. Gister gingen we rondje rijden een hij ging met een vriend achterop wind mee 78. geen idee hoe maar dat wil ik ook
en jij rijdt ook een Zip?Mijn naald gaat met een ontgrensde cdi ver voorbij de max 80km/u, gps zegt rond de 60 km/u. 50cc 4takt kan denk ik niet harder dan 65km/u
en jij rijdt ook een Zip?
hoedanook is er dus ook nog de vraag: waren die snelheden op de teller of op GPS.. (en is daar bewijs van, Hil bleef immers niet bij ze)
het wordt erger, zij rijden dus 60, Hil maar 45
dan is bij deze het onmogelijke mogelijk gewordenNee geen zip maar 75/80 gps met een 50cc 4takt lijkt me echt onmogelijk, tenzij het eigenlijk een 2takt is.
dat is gelul want heb alles op gps gemeten en ik rij de meeste gele kentekens eruit, alleen wil ook richting de 75 gaan in plaats van 60en jij rijdt ook een Zip?
hoedanook is er dus ook nog de vraag: waren die snelheden op de teller of op GPS.. (en is daar bewijs van, Hil bleef immers niet bij ze)
het wordt erger, zij rijden dus 60, Hil maar 45
dat was een geintje, maar als jij ook zo hard wil, moet je met hem gaan praten, want jij bent dus niet sloom, hij is snel. voor een 50 ccdan is bij deze het onmogelijke mogelijk geworden
Post automatically merged:
dat is gelul want heb alles op gps gemeten en ik rij de meeste gele kentekens eruit, alleen wil ook richting de 75 gaan in plaats van 60
dat is waar, maar hij heeft gekocht met deze status dus hij weet t eig nietdat was een geintje, maar als jij ook zo hard wil, moet je met hem gaan praten, want jij bent dus niet sloom, hij is snel. voor een 50 cc
Ik ben geen tuner en weet ook niet of onderstaand op jouw scooter van toepassing is maar bij sommige merken zit er tussen een snor en een brom verschil in de eindoverbrenging.
Maw zit er een andere tandwielverhouding in de eindoverbrenging.
Dit zou je even kunnen vergelijken met een scooter van 1 van je vrienden.
Hiervoor zet je de scooters op de middenbok, haalt de carterkap eraf .
Draait het wiel in de stand dat de ventiel het kortst bij de grond staat en zet eventueel een krijtstreepje op de vloer/stoep/straat en op de koppelingsbel.
Daarna draai je met de hand aan de koppelingsbel en telt het aantal omwentelingen die je draait met de koppelingsbel totdat de ventiel weer gelijk staat met het streepje op de vloer/stoep/straa
is dat zonder risico’s?Ik ben geen tuner en weet ook niet of onderstaand op jouw scooter van toepassing is maar bij sommige merken zit er tussen een snor en een brom verschil in de eindoverbrenging.
Maw zit er een andere tandwielverhouding in de eindoverbrenging.
Dit zou je even kunnen vergelijken met een scooter van 1 van je vrienden.
Hiervoor zet je de scooters op de middenbok, haalt de carterkap eraf .
Draait het wiel in de stand dat de ventiel het kortst bij de grond staat en zet eventueel een krijtstreepje op de vloer/stoep/straat en op de koppelingsbel.
Daarna draai je met de hand aan de koppelingsbel en telt het aantal omwentelingen die je draait met de koppelingsbel totdat de ventiel weer gelijk staat met het streepje op de vloer/stoep/straat.
ja oké maar er kan niks gebeuren met de kleppen?nee, je vingers kunnen er tussen komen.