Zip 4 takt 50cc weinig vermogen koud

Rcn_mr

New Member
Beste lezer,
Ik heb een zip 4 takt 50cc 2v. Hij start in 1 keer koud want de kleppen zijn gesteld. Loopt perfect stationair, maar als hij koud is moet ik hem 3-5 min inrijden voordat hij zn topvermogen heeft.

Eerste minuut rijdt ie 20-30 en dan heel langzaam na een paar minuten wilt ie de 45-50 aantikken. Er is dus iets mis, maar ik heb geen idee wat.

Vario ring is er uit en zit een onbegrensde ducati grijs. Met goede wind mee op een hele lang weg haalt ie 60 teller. Maar over het algemeen gaat ie maar 52.

Hopelijk kan iemand helpen

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Beste lezer,
Ik heb een zip 4 takt 50cc 2v. Hij start in 1 keer koud want de kleppen zijn gesteld. Loopt perfect stationair, maar als hij koud is moet ik hem 3-5 min inrijden voordat hij zn topvermogen heeft.

Eerste minuut rijdt ie 20-30 en dan heel langzaam na een paar minuten wilt ie de 45-50 aantikken. Er is dus iets mis, maar ik heb geen idee wat.

Vario ring is er uit en zit een onbegrensde ducati grijs. Met goede wind mee op een hele lang weg haalt ie 60 teller. Maar over het algemeen gaat ie maar 52.

Hopelijk kan iemand helpen

Mvg
Logies dat die ze top niet haalt als die koud is je moet ook geen volgas rijden met een koude motor.
 
Logies dat die ze top niet haalt als die koud is je moet ook geen volgas rijden met een koude motor.
Ja maar het is veel anders dan andere scooters. Ook het vermogen is echt enorm slecht dan. Kijk gelijk yopvermogen haalt ie niet dat weet ik, maar dat het zo verschrikkelijk slecht is. Begrensde scooters zijn dan nog sneller. Vandaag ga ik een ducati geel doorgezaagd proberen, misschien dat het iets met de onsteking is.
 
Heb je er een andere sproeier in gezet?
Kan zijn dat als de huidige hoofdsproeier te groot is en als de e-choke nog niet volledig zijn werk gedaan heeft de brommer te veel benzine krijgt.
Als na een paar minuten de choke helemaal uitgeschoven is, blokkeert de plunjenaald het verrijkingskanaaltje en krijgt de scooter minder benzine.
Misschien is dus een te grote sproeier de oorzaak.
 
Ja maar het is veel anders dan andere scooters. Ook het vermogen is echt enorm slecht dan. Kijk gelijk yopvermogen haalt ie niet dat weet ik, maar dat het zo verschrikkelijk slecht is. Begrensde scooters zijn dan nog sneller. Vandaag ga ik een ducati geel doorgezaagd proberen, misschien dat het iets met de onsteking is.
Hoe oud is je cilinder?
 
Beste lezer,
Ik heb een zip 4 takt 50cc 2v. Hij start in 1 keer koud want de kleppen zijn gesteld. Loopt perfect stationair, maar als hij koud is moet ik hem 3-5 min inrijden voordat hij zn topvermogen heeft.

Eerste minuut rijdt ie 20-30 en dan heel langzaam na een paar minuten wilt ie de 45-50 aantikken. Er is dus iets mis, maar ik heb geen idee wat.

Vario ring is er uit en zit een onbegrensde ducati grijs. Met goede wind mee op een hele lang weg haalt ie 60 teller. Maar over het algemeen gaat ie maar 52.

Hopelijk kan iemand helpen

Mvg

Moet je naar de sproeier kijken wat erin zit.. Als je deze niet aanpast wilt die ook geen aanstalten maken om sneller te gaat.
 
Back
Top