Zip 2T verlichting voor/achter werkt niet

TheSehste

New Member
Sinds paar dagen was mn accu leeg, dus knipperlichten en elektrische start deden het niet voorlicht en achterlicht deed het toen nog wel, nou 2 dagen geleden ging mijn licht niet gelijk aan, moest ik hem opnieuw aanzetten toen deed hij het weer alleen toen had ik hem weer uitgezet en nou ging hij helemaal niet meer aan, dus heb me accu gefixt en alles werkt weer qua elektrische start en knipperlichten remlicht ook alleen normaal licht niet. Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eens of je spanningsregelaar voldoende spanning afgeeft aan je nieuwe accu want ook al zit er geen accu in de scooter, de knipperlichten moeten het ook doen als de motor draait.
Dus of je spanningsregelaar is defect of deze krijgt geen spanning van de stator.
Op de grijze draad bij de spanningsregelaar moet spanning staan als de motor loopt.
 
Kijk eens of je spanningsregelaar voldoende spanning afgeeft aan je nieuwe accu want ook al zit er geen accu in de scooter, de knipperlichten moeten het ook doen als de motor draait.
Dus of je spanningsregelaar is defect of deze krijgt geen spanning van de stator.
Op de grijze draad bij de spanningsregelaar moet spanning staan als de motor loopt.
Ik heb om zomaar te zeggen de accu weer laten werken dus knipperlichten enzovoort doen het weer, alleen normaal licht voor en achter doet niks, remlicht wel
 
Hoe heb je dat gedaan ? ( op geladen ?) En controleer de lampjes eens , en of er spanning op je licht schakelaar staat
Nouja ik heb mijn zekering omgedraaid, zal vast iets mis mee zijn alleen daardoor werkte alles elektrisch weer wel naast het de lichten, dashboardlampjes doen het naast die van het grote licht en ja zal straks ff spanning moeten checken
 
Alles wat dus via de accu gaat doet het nu , doe nu eens wat Sparky zegt , en meet de spanning , en kijk je lampen na .
Zijn die stuk , is het verstandig om de laadstroom , over de accu polen te meten , bij versneld stationair , moet tussen 13 en 15 volt zitten.
 
Sinds paar dagen was mn accu leeg, dus knipperlichten en elektrische start deden het niet voorlicht en achterlicht deed het toen nog wel, nou 2 dagen geleden ging mijn licht niet gelijk aan, moest ik hem opnieuw aanzetten toen deed hij het weer alleen toen had ik hem weer uitgezet en nou ging hij helemaal niet meer aan, dus heb me accu gefixt en alles werkt weer qua elektrische start en knipperlichten remlicht ook alleen normaal licht niet. Iemand die mij kan helpen?
had precies hetzelfde niks werkte heb uiteindelijk mn hele kabelboom moeten vervangen, dure grap
 
Voor een niet werkende verlichting hoef je de kabelboom niet te vervangen tenzij deze zo verknipt is dat er niks meer van te maken is.

Interesse is de key to succes!!!

Verdiep je in de werking, meet vervolgens punt tot punt bepaalde elektrische grootheden en trek de conclusie.
Zomaar wat onderdelen vervangen, leidt to helemaal niks en is ook nog eens slecht voor de portemonee.
 
Back
Top