zip 25cc probleem met gasnaald

zip25ccc

Well-Known Member
hoi ik heb een puch zip 25cc type3 en is helemaal origineel.
De cabarateur is standaart weber of dellorto de mijne is dellorto.

ik heb een probleempje als ik de scooter start gewoon met kickstart,dan geeft tie vol gas uit zich zelf.
En alles is origineel behalfe de gasschuif die is zwart en van metaal heb ik van een jongen gekregen
Als ik de slang die naar de luchtfilter loopt verwijder heb ik een goed zicht hoe de gasnaald erin veert en eruit veert heb ik gekeken en doet het perfect.

Verder ben ik met de gasnaald onderdelen naar de scooterwinkel gegaan en hebben ze mij vertelt dat gasschuiven compleet worden verkocht met bijbehorende cabarateur.

Mijn vraag is nu wat gaat er mis als tie goed veert en van alles(Die zwarte gasschuif)?

verder heb je op de gasnaald 5 standen waar je dat clipje in ken doen hij staat bij mij op nummer 1 bovenaan. ik hoop zo voldoende informeerend te zijn verder vindt ik dat julie erg aanstellen met taalgebruik van mijn vorige thread mvg
 
Advertisement - register to remove this

Als eerste: een scooter is nooit 25cc :)
Het is altijd 50cc, maar in snelheid beperkt, dus dan rijdt hij minder snel dan een gewone bromscooter.

ivm gasschuif : Waarom heb je deze vervangen dan ?
Normaal iets dan je (bijna) nooit vervangt. Kan je wel met de gashendel op- en neer bewegen ? (niet dat je kabel vastzit oid)

ivm clipje : Moet je even dit nalezen voor meer info : http://wiki.scooterforum.net/index.php/Carburatie

en ivm aanstellen : je wil graag een antwoord op je vraag, dan zal je het duidelijk moeten formuleren. Niets mis mee lijkt me.
 
ik had een zip gekocht zonder gaskabel en had een zip 45 liggen die ongechouwd was en die heeft ook een dellorto maar geen 12mm maar 17,5mm
en dus heb ik de hele gas ding op die standaart 12mm gedaan behalfe veer en gasschuif die heb ik van een jongen gekregen de naald is wel dezelfde die bij die 17,5 hoorde ook heb ik dat witte ding erin die de naald tegen houdt vervangen want die had ik eerst niet
 
en de gas hendel draait gewoon lekker en goed en in de cabarateur ging ik kijken ging ik gassen zag ik em gewoon op en neer gaan hoe het hoort als je gast ik heb al een origineele gasschuif bestelt via easypartsss ik denk wel dat eht aan de gasschuif ligt mischien haakt tie daar ofzo:-:
 
Dat witte ding is alleen er voor om de gaskabel op zn plaats te houden. die gasschuif kan wel op en neer gaan. Als je hem helemaal los laat heeft hij dan nog een beetje speeling? zodat hij ook helemaal terug kan. Hoe zit het met de stationar schroef niet te ver ingedraait? En anders zou ik gewoon eens die gasnaald op de middelste stand zetten. En even opnieuw afstellen. Maar ik weet niet zeker als deze te hoog staat of hij dan ook op het gas blijft hangen. :?
 
jah dat is het nou ik denk zelf dat tie gewoon niet goed glijdt die gasschuif op en neer en denk ej dat het erg is als je een gasnaald hebt die eerst in een 17,5 dellorto zat en nu in een dellorto 12mm standaart
 
zo ver ik weet is 12 mm en 17.5 mm in onderelen in en om de cabarateur hetzelfde. Alleen dat hij natuurlijk groter is maar meer niet. Volgens mij maakt dat niks uit met die gasnaald.
 
jah denk het ook ik heb in idegeval een origineel gasschuif bestelt ik denk als ik die binnekrijg dat tie het wel goed gaat doen betreft het gassen en welke stand raad je mij aan om de clip op te zetten scooter zaak zei stand 4 eenalaatste dus
 
het probleem is dit alles heb ik goed afgestelt enzo maar hij blijft precies ik kick em en dan gaat tie vol gas van zelf drm heb ik em op de eerst stand gedaan zodat de naald langer is maar je hoort het wel als ik de gasschuif binnen krijg weet je mischien hoe lang het duurt easyparts er staat gasschuif is op vooraad en is klaar voor verzending hoe lang duurt het dan nog? heeft iemand ervaring emt deze site al
 
ik had dit probleem nou ook met mijn tgb303r, wanneer ik hem aankickte gaf ie vol gas. Hierna heb ik mijn gaskabel er helemaal uit gehaald en het bleek dat er een knik in zat. toen heb ik geprobeerd de knik terug te buigen en daarna er weer terug in geschoven. Daarna ging ie al niet met vol gas weg gelukkig maar hij bleef nog wel hangen, dus als ik nu geen gas geef, rijd me scooter heel langzaam vooruit. Ik kan me gaskabel vervangen, maar ik wil een rieju rs2 matrix (racebrommer) gaan kopen als ik 16 ben dus ik wil er geen geld meer aan uit geven.
 
Back
Top