Zip 180 zuigt geen benzine aan

Zip180 mtk

New Member
Beste lezer, ik heb een zip 4 takt 2012 met een skr 125 blok.
Setup als volgt:
172 malossi cil
52slag jasil
vl13 membraan
polini spruitstuk
polini 30mm cp
standaard runner luchtfilter
overbrenging standaard
lc ontsteking, lc cdi

De motorscooter vonkt heel goed maar hij zuigt geen benzine aan. Ik heb de pakkingen gister vervangen en heb er alleen 1 gedaan tussen het blok en membraan verder niet want op het ophoogplaatje zit een ronde rubber die als het goed is alles moet afsluiten.

Zodra ik kickstart dan wilt hij geen benzine aanzuigen, bougie blijft droog en zit er een klein luchtbelletje in de slang. Als ik aan de vacuum slang zuig komt er wel benzine uit dus het probleem ligt niet bij de tank en slangen.

Iemand enig idee?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is nu dus een 2 takt , loopt de carb vol ? En voel je hem zuigen aan de lucht inlaat kant van de carb ? Keerringen krukas goed ,
wordt de bougie nat bij het starten ? Geen valse lucht rond carb , genoeg compressie ?

Langere tijd E10 getankt misschien?
ja klopt gewoon benzine eu98, zit nu mengsmering in. Wat zou dat met het probleem temaken hebben?
Post automatically merged:

Is nu dus een 2 takt , loopt de carb vol ? En voel je hem zuigen aan de lucht inlaat kant van de carb ? Keerringen krukas goed ,
wordt de bougie nat bij het starten ? Geen valse lucht rond carb , genoeg compressie ?
exact, carb loopt vol, niet gecheckt, keerringen in orde, bougie word niet nat, valse lucht zou niet moeten kunnen lees hierboven nieuwe pakking, compressie zat.

Blokkeer voor een deel dan eens de aanzuigkant van de carb , geeft hij dan wel teken van leven ? Anders beetje mengsmering in bougie gat gieten , en starten . Anders toch het bovenstaande checken , want je hebt alle ingrediënten dat hij zou moeten starten .
Door de toevoegingen in de E10 , en langere stilstand , kan deze water aantrekken in je tank / carb , en deze verstoppen . En voor oudere motoren , is het slecht voor de rubber pakkingen / afdichtingen die weg vreten .

Je heb een Vacuum probleem , kijk membraan plaatjes na , en overal pakking tussen stoppen , membraan en spruitstuk .
Of wie weet is het spruitstuk lek
Ik zou ook de krukas keerringen vervangen , wie weet hoe oud het is

Zodra ik kickstart dan wilt hij geen benzine aanzuigen, bougie blijft droog en zit er een klein luchtbelletje in de slang. Als ik aan de vacuum slang zuig komt er wel benzine uit
Wat zou dat met het probleem temaken hebben?
Ethanol laat rubber uitharden.
Het membraan in je vacuumkraantje is toevallig rubber, als dit hard wordt, is het vacuum van je motor niet meer voldoende maar als je er aan zuigt kun je veel meer "vacuum" creeren.

Misschien ligt dus daar het probleem???

Back