[180] zip dimlicht werkt niet, groot wel

Timmert

Amateur chauffeur
Beste leden van dit forum! Ik heb mij recentelijk aangemeld om deze vraag hier te stellen. Ik rij nu ongeveer 2 weken met deze 180 zip en ik heb hier nooit last van gehad tot gisteren. Zoals de titel aangeeft, dimlicht werkt "niet" maar groot licht wel.

(GLOEILAMP, GEEN LED)

Als ik hem kick & hij staat stationair doet het dimlicht het wel maar slapjes, als ik gas geef wordt het "sterker & veller" en als ik veel gas geef gaat ie helemaal uit. (Lijkt alsof er teveel spanning op komt). Het groot licht doet het wel volkomen. Niks gebeurd daar met gasgeven of "slapjes" licht. Die doet het gewoon helemaal.

Iemand enig idee?

(Ps, als ik veel gas heb gegeven met dimlicht gaat hij dus uit. Als ik terug ga naar stationair laten lopen wilt ie niet meer aangaan tot ik de scooter uitzet, opnieuw aankick & dan gaat ie aan. Tot.. ik natuurlijk weer veel gas geef.)

Ik hoop dat een nieuwe gloeilamp genoeg is haha
 
Advertisement - register to remove this

Ik hoop dat een nieuwe gloeilamp genoeg is haha
Daar zou ik sowieso mee beginnen want soms is het gloeidraadje gebroken maar maakt nog wel contact.
Het heet worden van het gloeidraadje, een putje in de weg of het trillen van de scooter bij gasgeven kan voldoende zijn om het contact te verbreken.

Verder, de bedrading tussen je dimlicht-/grootlichtschakelaar en de fitting in je koplamp, inclusief de schakelaar, de fitting en de connectoren van de dimlicht-/grootlichtschakelaar controleren op slechte contacten en oxidevorming.
 
Dan lijkt me ook dat hij problemen zou hebben met z'n grootlicht.
Zowel grootlicht als dimlicht gebruiken immers dezelfde spanning en beide gloeidraadjes hebben het zelfde vermogen (Wattage).
Misschien niet opgevallen omdat je met grootlicht toch vaak rijd als je dan ff stopt zet je je dimlicht weer aan. Tenminste ik dan
 
Back
Top