Zijstandaard klapt vanzelf dicht

Chiel95

Well-Known Member
beste mensen,

ik heb een tweedehands aprilia sonic, en daaronder zit een zijstandaard, omdat de middenstandaard verkeerd is verwijderd en dus is afgebroken, maar dat maakt verder niks uit ofzo :p
maar iig, de zijstandaard zit ingevet met olie, en schiet dus als een sodemieter omhoog als je de scooter heel ff rechtop houd, is er een manier dat je de standaard met je voet omhoog moet doen ipv automatisch? want het is egt irritant omdat je hem egt op zijn plaats moet houden om hem goed op de standaart te zeten.

groetjes Chiel

als er nog vragen zijn vraag ze gerust, want ik weet niet of ik het helemaal duidelijk uitleg :+
 
Advertisement - register to remove this

Zit de veer wel goed van de zijstandaard? Deze moet er namelijk ook voor zorgen dat de standaard uitgeklapt in die positie blijft zitten.

Edit: een veer bij een zijstandaard hoort voor het knikpunt van de standaard te zitten aan de bovenkant, zodat ie de standaard in de uitgeklapte positie houdt.
 
Jij wil dus dat je standaard over de vloer schraapt als je rijdt, omdat er niets is wat hem omhoog houdt?

Als het goed is heeft je zijstandaard wel een "breekpunt" zeg maar, als je hem ver genoeg uitklapt komt hij daaroverheen en dan gaat hij niet vanzelf terug tot je hem met de voet iets terugdrukt en de veer hem weer helemaal intrekt.
 
meestal is ie in het begin vrij strak en word later wat slapper.

zo vergeet je iig niet je stander omhoog te doen ;)

wat je ook kunt doen is 1 veer eraf pakken , als het goed is zitten er namelijk 2 op.
 
er zit er maar eentje op :O
ik zie dat er een tweede bijhoort maar die zit er niet op...
weet iemand of ik gewoon een veer kan kopen of moet het de speciale voor dat merk zijn? want het merk weet ik niet :O
 
Back
Top