Zijstandaard blijft maar niet zitten

AdrenalinNRG

Power up your NRG!!!
Hallo,

Ik heb bij mijn piaggio nrg (oud model, zelfde als typhoon) een zijstandaard en heb deze op de juiste wijze gemonteerd.

maar telkens als de brommer er een paar keer op heeft geleund , of je rijd een stukje dan zit 'ie weer helemaal los, dit had ik bij mijn andere 2 nrg's ook al en ik kom er maar niet vanaf!

zelfs met locktide trilt het los, heb geen gekke setup gewoon normaal dus komt ook niet door hevige trillingen

wie-o-wie weet hier raad mee?

groetjes, ramon
 
Advertisement - register to remove this

ik had het ook is met een standaard, bij mij was het omdat de veer/veren die bij het standaard zitten te weinig spanning geven
Het gaat hem om de bevestiging van de steun zelf, niet over de veren.

Volgens mij span je hem gewoon niet hard genoeg aan, want met locktite trilt er echt niet veel los hoor.
 
toch wel , locktide helpt niet als de stander niet exact goed zit , door het bewegen kot er ruimte op , o.k. de bout blijft zitten maar er komt wel ruimte op ;)

wat je iig moet doen is zorgen dat het stuk waar het aan vast komt goed vlak is , daarna de bout goed vastzetten , even de stander wat heen en weer trekken zodat ie goed in het gat valt met het opstaande gedeelte van het blokje wat erbij zit.

eenmaal goed aangetrokken moet ie gewoon goed blijven zitten normaal gesproken , maar zoals ik al zei is het belangrijk dat alles goed op zijn plek zit en dus het blokje goed in het gat word getrokken.

en de stander moet wel rechtop staan , en niet half plat oid.
 
Back
Top