This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zenith 2t trekt niet meer goed

Zenith1604

New Member
Het gaat om een zenith 2t 70cc met een 21mm carburateur en sproeier 76.
ik weet de preciese setup niet aangezien ik de scooter van marktplaats heb en de verkoper er niks vanaf wist.
sinds een paar dagen trekt de scooter veel minder goed dan eerst.
het probleem is opgetreden nadat ik de carburateur uit elkaar heb gehaald om te kijken welke sproeier ik heb, de carburateur ziet er heel nieuw uit en is schoon.
over de luchtfilter zat een sok om de een of andere reden deze heb ik eraf gehaald voor ik de carburateur heb afgesteld.
als ik hem opstart trekt hij voor een paar minuten ff goed en daarna veel en veel minder.
ik heb zelf geprobeerd de carburateur beter af te stellen en nu trekt hij als ik hem opstart aan het begin een stuk beter maar na een paar minuten heb ik nogsteeds last van hetzelfde probleem.
momenteel heb ik geen verloop van spruitstuk naar carburateur dus heb ik een stuk doorzichtige slang gebruikt die er goed tussenpast.
Dit zou in principe het probleem kunnen zijn maar dit verklaart niet waarom hij aan het begin wel goed trekt.
ik heb al geprobeert of de benzineslang goed doorloopt door hem los te halen en te zuigen aan de vacuumslang en deze werkt prima.
ook heb ik de gasnaald iets korter gemaakt waarna hij veel beter trekt al.
ik weet zelf hier geen raad mee en zou graag wat advies willen ontvangen.