Zelf brandstof mengen

XZcute

BStreetzone Member
Hello ...

Ik ben van plan om me een Hebo Manston Replica 70cc aan te schaffen ...

maar ik heb hier ergens gelezen dat de manston alleen goed loopt op Elf124 ... en dat je anders de kop moet uitdraaien ... is dit ook zo bij de manston replica ???

en ivm smering ... extra olie bij de benzine doen ... gaat m'n benzinemetertje daar niet van naar de zooi ?? of kan je aan de carb nix regelen dat die meer olie krijgt ???

Greetz ...
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by XZcute
Hello ...

Ik ben van plan om me een Hebo Manston Replica 70cc aan te schaffen ...

maar ik heb hier ergens gelezen dat de manston alleen goed loopt op Elf124 ... en dat je anders de kop moet uitdraaien ... is dit ook zo bij de manston replica ???

en ivm smering ... extra olie bij de benzine doen ... gaat m'n benzinemetertje daar niet van naar de zooi ?? of kan je aan de carb nix regelen dat die meer olie krijgt ???

Greetz ...

bij de manston Replica hoef je geen kop uit te draaien alleen bij de manston.

je moet inderdaat extra olie door de benziene gooien iets van 50 ml, je kan ook gewoon je olie tankje en pompje eruit halen en op mengsmering gaan rijden, je kan geen olie regelen met je cabarateur, er zijn geloof ik wel regelbare oliepompjes te koop.

maar ik zou gewoon op mengsmering gaan rijden(zelf mengen) dan weet je cker dat ie altijd genoeg olie krijgt.
 
Originally posted by Hilly
ik had ook die cilinder en heb alleen met inrijden iets meer olie gedaan door beetje in tank te doen. verder gewoon gereden met oliepomp
zo'n cilinder maakt best wat toeren en kan wel wat extra olie gebruiken. het is veel veiliger om met meer olie te gaan rijden.
 
Originally posted by Roger.B
waarom denk je dat je benzinemeter ervan mol gaat?

Vriend van me had pas Hebo Alu 70cc laten steken ...
vertrekt erges ... tank bijna leeg ...
komt aan bij mij ... tank bijna vol ...
vertrekt weer ... tank half vol ...

Op het metertje dan he ;)

en dat heeft die sinds hij olie bij de benzine moet doen ...

daarmee d8 ik dat ... niemand anders dit probleem gehad ???
 
Originally posted by XZcute
Vriend van me had pas Hebo Alu 70cc laten steken ...
vertrekt erges ... tank bijna leeg ...
komt aan bij mij ... tank bijna vol ...
vertrekt weer ... tank half vol ...

Op het metertje dan he ;)

en dat heeft die sinds hij olie bij de benzine moet doen ...

daarmee d8 ik dat ... niemand anders dit probleem gehad ???
ik rijd oook op mengsmering en m'n benzine meter doet het nog steeds, hij gaat er echt niet stuk van hoor;)
 
ik heb ook geen oliepomp meer.
Je hebt nl ook kans dat die met veel toeren een x naar de klote gaat. Je merkt dan niks, totdat je cilinder vastloopt.
dus als je toch aant mengen gaat, zou ik meteen dat ding eruit halen.
 
Standaard mengt een oliepomp ongeveer 1:50 dacht ik. Dus 1 liter olie op 50 liter benzine. Ikzelf ga met mn zip 1:40 rijden. Dat is na wat logisch rekenwerk 100 ml olie bij 4 liter benzine. Denk dat jij ook ong rond deze waardes moet zitten of misschien ietsje lager.
 
Je moet ook een goede olie uitkiezen. Je kan wel 1:40 gaan mengen met habbieboebie olie maar dat schiet dan nog niet op.

Ik zou iig olie van Castrol nemen. En dan ligt het er een beetje aan hoeveel je uit wilt geven.

Ik zelf meng 1:40 met Castrol Super TT. Dat gaat tot nu toe perfect.

Ik heb trouwens ook een hele tijd 1:30 gemengd. Dat loopt ook nog goed. Alleen dan zit er na een paar duizen km wel een lekker dikke laag zooi in je uitlaat van onverbrande resten, daarom rij ik nu 1:40.
 
Back
Top