Zekering?

Artwido

Well-Known Member
Hallo. Mijn scooter wil niet meer starten nadat ik waarschijnlijk kortsluiting heb veroorzaakt. Omdat de oliepomp niet meer goed functioneerde heb ik deze losgekoppeld en ga nu mengsmering als brandstof gebruiken.
Omdat in het reservoir van de olie een sensor zat heb ik uit lopen zoeken welke twee van de drie aansluitingen contact moesten maken om het waarschuwingslampje van de olie uit te zetten. Ik heb hierdoor waarschijnlijk kortsluiting veroorzaakt en is de zekering door.

Ik denk dit omdat als ik kick de voorlamp niet meer brand en ook de bougie niet vonkt wanneer ik kick.
Maar het probleem is nu dat ik geen zekering kan vinden. Sowieso niet bij de accu.
De accu heb ik trouwens doorgemeten en die geeft 11.68 volt aan. Is dus niet (helemaal) leeg?

De scooter is een Baja spirit. (geen bekende scooter volgens mij)
Maar iemand een idee waar te zoeken?

Advertisement - register to remove this

Moet je de accu nog eens meten als hij belast wordt, door bijvoorbeeld elektrisch te starten. Als de spanning dan inzakt, is hij sowieso kapot.

Moet je de accu nog eens meten als hij belast wordt, door bijvoorbeeld elektrisch te starten. Als de spanning dan inzakt, is hij sowieso kapot.
Dat is niet waar, een accu kan best minder voltage geven wanneer je hem belast.

Overigens is 11.x volt wel een stervende accu, hij moet eigenlijk minimaal 12.x volt geven.

Dat is niet waar, een accu kan best minder voltage geven wanneer je hem belast.
Maar als hij een stuk onder de 11 volt daalt bij belasting is hij alsnog kapot. Je hebt niks aan een voltage als hij niet gebruikt wordt, omdat je er dan toch niks aan hebt.

accu

ik heb dan nog ff een vraagje ik heb een bajaj spirit gekocht maar er zat geen accu in maar ik weet ook niet wat vooreen accu er in hoort ik hoop dat jullie me meer info kunnen geven BVD

Back