Zip zekering springt steeds en hapert bij optrekken.

JameyLeijten

New Member
Ik heb een Piaggio zip 4t uit 2016 nadat ik mijn Dashboard heb vervangen omdat de kilometer teller stuk was (niet de snelheidsmeter) springt de zekering naast de accu steeds en hapert de scooter bij het optrekken en doen de lampjes het niet meer waar zou het aan kunnen liggen ? Ik denk zelf dat de cdi kapot is die kortsluiting maakt

Advertisement - register to remove this

Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
De CDI van de carburateur 4 takt Zip doet totaal niks met de gelijkspanning van de accu.

Springt de zekering continue of maar eens af en toe en staat de scooter dan op contact of niet?
Het moment dat contact aangaat springt ie
Post automatically merged:

Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
De CDI van de carburateur 4 takt Zip doet totaal niks met de gelijkspanning van de accu.

Springt de zekering continue of maar eens af en toe en staat de scooter dan op contact of niet?
Er komen ook knallen uit de uitlaat af en toe

Ik heb een Piaggio zip 4t uit 2016 nadat ik mijn Dashboard heb vervangen omdat de kilometer teller stuk was (niet de snelheidsmeter) springt de zekering naast de accu steeds en hapert de scooter bij het optrekken en doen de lampjes het niet meer waar zou het aan kunnen liggen ? Ik denk zelf dat de cdi kapot is die kortsluiting maakt

Wat was er dan precies van de oude teller dan stuk?

Voor de rest is er al eerder aan de kabelboom geknipt of dingen aangepast? )zoals stekker tussen geknepen)

Wat was er dan precies van de oude teller dan stuk?

Voor de rest is er al eerder aan de kabelboom geknipt of dingen aangepast? )zoals stekker tussen geknepen)
De teller die aangaf hoeveel kilometers er afgelegd zijn met de scooter.
Geen idee of er eerder aan de kabelboom is gezeten heb hem gekocht bij een scooter zaak hij was 2de hands

Heb je de oude teller nog ? Plug deze dan weer eens in , in plaats van die nieuwe , en heb je dan nog sluiting ? Zo niet is er iets fout in de nieuwe tellerbak

Back