This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zekering

darky888

Well-Known Member
hallo iedereen!!

ik heb een probleem.
als ik mn scooter start en ik rij een stukje dan knapt mn zekering elke keer ik heb er al vier op gezet maar het werkt niet maar als ik de kabeltjes tegen elkaar hou dan werkt het ook zonder zekering.kan ik zonder zekering rijden en dan de kabels aanelkaar maken of is dat gevaarlijk?
alvast bedankt.

Dat is gevaarlijk.

Je zekering brandt door omdat je erg kortsluiting heb. Door de draden direct te verbinden zet je nu die kortsluiting op je accu danwel gelijkrichter. Die zal kapot gaan.

Probeer de oorzaak van de sluiting te ontdekken. Gebeurd het slots als je over een bobbel rijdt, als je toetert, of bijvoorbeeld als je je groot licht aan doet?
Ikzelf heb gehad dat de bedrading niet goed aan het frame vast zat en zo een draad tegen de uitlaat kwam, de isolatie wegsmolt, en sluiting maakte (uitlaat = massa). Kijk eens onder je scooter of je losse draden ziet.

Is je accu nog wel in orde?

ik had mn accu opgeladen en ik heb een lampje in mn sitje en daar heb ik een schakelaartje tussen gezet maar ik zal morgen kijken en dan zeg ik het wel.heel erg bedankt!.