Zekering doorgebrand na nieuwe spanningsregelaar.

UndercoverNL

Active Member
Een goedenavond, ben ik weer eens, met een electro probleem, hoe kon het ook anders.
Deze keer gaat het over mijn eigen rox uit 2009, daarvan heb ik geconstateerd dat de spanningsregelaar kapot was omdat hij warm werd, mijn achterlicht al 4x is doorgebrand, mijn temperatuur sensor er nu ook mee op is gehouden, en mijn voorlichten ook. Oftewel niks van de elektra doet het meer behalve de vonk en de remlichten.

Nou heb ik vandaag een nieuwe spanningsregelaar van dmp gehaald, en na die aangesloten te hebben deed het remlicht het en starte hij voor 1 seconde, waarna hij gelijk weer uitviel en daarna was er geen leven meer in te krijgen, ook de remlichten deden het niet meer. Na de zekering even gemeten te hebben bleek die kapot te zijn, wat ook verklaart waarom er 0 leven in zat.

Nu ga ik dus maar een nieuwe zekering bestellen en dan weer eens de oude, kapotte spanningsregelaar er op gooien, en dan even kijken of hij het weer doet, wat hoogstwaarschijnlijk het geval zal zijn.

Maar hoe kan dit gebeuren? zou er iets mis zijn met de spanningsregelaar, die tevens gloednieuw was.
 
Advertisement - register to remove this

nou heb er een nieuwe zekering in gezet en het nogmaals geprobeerd en nu werkte hij wel gewoon, dus mischien dat er een vuiltje of een waterdruppel tussen was gekomen of iets dergelijks. Hoe dan ook hij loopt nu weer met de nieuwe spanningsregelaar
 
Back
Top