Yasuni Z (verticaal)

Ik heb een Yasuni Z Verticaal uitlaat besteld voor mijn Peugeot Vivacity Sportline en zelf heb ik niet veel verstand van scooters en haar onderdelen.

Nu vraag ik me af of deze specifieke uitlaat een propje heeft.

Zo ja, kan je die er makkelijk uithalen of kapotmaken?

Ook als jullie verstand hebben van deze uitlaat, zouden jullie wat tips willen achterlaten?

Hartstikke bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Yasuni Z Verticaal uitlaat besteld voor mijn Peugeot Vivacity Sportline en zelf heb ik niet veel verstand van scooters en haar onderdelen.

Nu vraag ik me af of deze specifieke uitlaat een propje heeft.

Zo ja, kan je die er makkelijk uithalen of kapotmaken?

Ook als jullie verstand hebben van deze uitlaat, zouden jullie wat tips willen achterlaten?

Hartstikke bedankt alvast!

Snorfiets Opvoeren / Tuning is hier niet toegestaan
 
Snorfiets Opvoeren / Tuning is hier niet toegestaan
Helemaal mee eens trouwens.
Maar puur uit nieuwsgierigheid,
hoe wist jij dat het om een snor ging ?
Post automatically merged:

Gewoon op geel kenteken zetten. Dan mag je harder:wink:
Nou,
dat harder mogen valt eigenlijk ook best wel tegen. =p

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al motor gereden maar op 't moment heb ik even geen motor.
Dus ik dacht, ik ga eens een bromscootertje aanschaffen.
Nooit een scooter gehad en kende dat hele wereldje niet.
Koop ik een jonge super 8 geel.
Ging ik de eerste keer mee rijden, was het toevallig mooi weer, 25 graden.
Ik zet mijn Arai motorhelm op, zomerhandschoenen en zomer bike-jasje.
De Kymco reed ongeveer 49 op de gps en ik werd constant ingehaald door scooters.
En niet een beetje, nee, totaal voorbij gevlamd, en de meeste waren snorretjes.
25 graden, teenslippers, bermuda en t-shirt met 65 per uur.
Die lui zijn echt van een raar slag, compleet gestoord.

En daarom heb ik altijd twijfels gehad bij die blauwe plaatjes.
 
Last edited:
Helemaal mee eens trouwens.
Maar puur uit nieuwsgierigheid,
hoe wist jij dat het om een snor ging ?
Post automatically merged:


Nou,
dat harder mogen valt eigenlijk ook best wel tegen. =p

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al motor gereden maar op 't moment heb ik even geen motor.
Dus ik dacht, ik ga eens een bromscootertje aanschaffen.
Nooit een scooter gehad en kende dat hele wereldje niet.
Koop ik een jonge super 8 geel.
Ging ik de eerste keer mee rijden, was het toevallig mooi weer, 25 graden.
Ik zet mijn Arai motorhelm op, zomerhandschoenen en zomer bike-jasje.
De Kymco reed ongeveer 49 op de gps en ik werd constant ingehaald door scooters.
En niet een beetje, nee, totaal voorbij gevlamd, en de meeste waren snorretjes.
25 graden, teenslippers, bermuda en t-shirt met 65 per uur.
Die lui zijn echt van een raar slag, compleet gestoord.

En daarom heb ik altijd twijfels gehad bij die blauwe plaatjes.
K had t eerst ook hoor een blauw kenteken die 70 liep. Maar toen 1 keer met vivacity met helm gereden. Heerlijk geen last van die k*t vliegen .met regen I'diaal dus dat was de eerste en laatste keer snorscooter voor me die zo hard liep.
 
Helemaal mee eens trouwens.
Maar puur uit nieuwsgierigheid,
hoe wist jij dat het om een snor ging ?
Post automatically merged:
Omdat de Ts het had over : Klasse A... dat is in Belgie een Snorfiets .
denk dat er in Belgie weinig Forums zijn voor Scooters , en die er zijn hebben zelfde Regels als hier .
Nu denkt Sjefke Slim te zijn , en het bij de Domme Ollanders info gaan winnen.
 
Amai, amai.., wat een flater!
Maar met deze uitlaat ga je sowieso niks harder en/of sneller...

Dit komt omdat deze uitlaat niet past op een originele (klasse A) 25 km/u motorblok van Peugeot!

Quote van een bekende webshop en scooterwinkel in Nederland v.w.b. de Yasuni Z Aluminium Peugeot Verticaal:
Past op alle Scooters met een Peugeot verticaal motorblok.

Onder andere:

  • Peugeot Speedfight 1 (m.u.v. 25KM versie's)
  • Peugeot Speedfight 2 (m.u.v. 25KM versie's)
  • Peugeot Viva-City 1 (m.u.v. 25KM versie's)
  • Peugeot Viva-City 2 (m.u.v. 25KM versie's)
 
Amai, amai.., wat een flater!
Maar met deze uitlaat ga je sowieso niks harder en/of sneller...

Dit komt omdat deze uitlaat niet past op een originele (klasse A) 25 km/u motorblok van Peugeot!

Quote van een bekende webshop en scooterwinkel in Nederland v.w.b. de Yasuni Z Aluminium Peugeot Verticaal:
Model PeugeotBuxy, Buxy 50cc 2T AC, Buxy RS 50cc 2T AC, Elyseo, Elyseo 50cc 2T AC, Elystar, Elystar 50cc 2T AC, Elystar Advantage 50cc 2T AC, Looxor, Looxor 50cc 2T AC, Metal-X, Metal-X 50cc 2T AC, Speedake, Speedake 50cc 2T AC, Speedfight, Speedfight 1 50cc 2T AC, Speedfight 1 50cc 2T LC, Speedfight 2 50cc 2T AC, Speedfight 2 50cc 2T LC, Squab, Squab 50cc 2T AC, TKR, TKR Furious R10 50cc 2T AC, TKR Furious R12 50cc 2T AC, TKR R10 50cc 2T AC, TKR R12 50cc 2T AC, Trekker, Trekker Off Road 50cc 2T AC, Trekker Road 50cc 2T AC, Vivacity, Vivacity 50cc 2T AC, X-Fight, X-Fight 50cc 2T AC, X-Fight 50cc 2T LC, Zenith, Zenith 50cc 2T AC

"Amai, amai..."

Past zeerzeker wel.
 
Model PeugeotBuxy, Buxy 50cc 2T AC, Buxy RS 50cc 2T AC, Elyseo, Elyseo 50cc 2T AC, Elystar, Elystar 50cc 2T AC, Elystar Advantage 50cc 2T AC, Looxor, Looxor 50cc 2T AC, Metal-X, Metal-X 50cc 2T AC, Speedake, Speedake 50cc 2T AC, Speedfight, Speedfight 1 50cc 2T AC, Speedfight 1 50cc 2T LC, Speedfight 2 50cc 2T AC, Speedfight 2 50cc 2T LC, Squab, Squab 50cc 2T AC, TKR, TKR Furious R10 50cc 2T AC, TKR Furious R12 50cc 2T AC, TKR R10 50cc 2T AC, TKR R12 50cc 2T AC, Trekker, Trekker Off Road 50cc 2T AC, Trekker Road 50cc 2T AC, Vivacity, Vivacity 50cc 2T AC, X-Fight, X-Fight 50cc 2T AC, X-Fight 50cc 2T LC, Zenith, Zenith 50cc 2T AC

"Amai, amai..."

Past zeerzeker wel.

En wat past er precies zeer zeker wel!
Of quote je nou alleen K-parts zonder subtext of onderbouwing te plaatsen?

Even opletten en bij de les blijven s.v.p...
Op een originele brom variant past het sowieso zonder probs.
Op een originele snor variant past het dus niet!

En naar wat ik begrepen heb rijdt jij dus op een klasse A 25km/u Viva toch?
Ophanging van de cilindermond en de bevestigingspunten op het motorblok komen niet overeen met de Z van de bromvariant.
Sommige merken uitlaten leveren wel brom uitlaten welke op een snorcilinder passen maar Yasuni is er daar geen van!
(Zeer zeker niet voor Peugeot 2 takt in ieder geval)

En v.w.b. je vraag. Alle 2 takt (45km) uitlaten zijn voorzien van een bepaalde restrictie zo dat het vermogen niet te veel kan toenemen.
Op een uitlaat van de 25 km/u variant is dit overbodig aangezien de uitlaatbocht al een flink stuk dunner is.

En om nog even terug te komen op K-parts, zie:


Het is wel wat raar dat het bij de Yasuni R wel vermeld staat dat deze niet past op 25km scoots van Peugeot!
De Z is immers identiek wat betreft qua ophanging en bevestiging punten..!

Als je kijkt op de website van onze vriend Jos Dijkman bijvoorbeeld, zien we het volgende:



Bij beide staat aangegeven dat het niet gaat passen op een 25 km/u variant van Peugeot!?
 
Last edited:
En wat past er precies zeer zeker wel!
Of quote je nou alleen K-parts zonder subtext of onderbouwing te plaatsen?

Even opletten en bij de les blijven s.v.p...
Op een originele brom variant past het sowieso zonder probs.
Op een originele snor variant past het dus niet!

En naar wat ik begrepen heb rijdt jij dus op een klasse A 25km/u Viva toch?
Ophanging van de cilindermond en de bevestigingspunten op het motorblok komen niet overeen met de Z van de bromvariant.
Sommige merken uitlaten leveren wel brom uitlaten welke op een snorcilinder passen maar Yasuni is er daar geen van!
(Zeer zeker niet voor Peugeot 2 takt in ieder geval)

En v.w.b. je vraag. Alle 2 takt (45km) uitlaten zijn voorzien van een bepaalde restrictie zo dat het vermogen niet te veel kan toenemen.
Op een uitlaat van de 25 km/u variant is dit overbodig aangezien de uitlaatbocht al een flink stuk dunner is.

En om nog even terug te komen op K-parts, zie:


Het is wel wat raar dat het bij de Yasuni R wel vermeld staat dat deze niet past op 25km scoots van Peugeot!
De Z is immers identiek wat betreft qua ophanging en bevestiging punten..!

Als je kijkt op de website van onze vriend Jos Dijkman bijvoorbeeld, zien we het volgende:



Bij beide staat aangegeven dat het niet gaat passen op een 25 km/u variant van Peugeot!?
Er is geen enkele manier om hem erop te zetten?!?!?! Echt, deze websites moeten eens meer info geven.

Ik zag toch net wel een snor met een Yasuni R op MP.
Post automatically merged:

En wat past er precies zeer zeker wel!
Of quote je nou alleen K-parts zonder subtext of onderbouwing te plaatsen?

Even opletten en bij de les blijven s.v.p...
Op een originele brom variant past het sowieso zonder probs.
Op een originele snor variant past het dus niet!

En naar wat ik begrepen heb rijdt jij dus op een klasse A 25km/u Viva toch?
Ophanging van de cilindermond en de bevestigingspunten op het motorblok komen niet overeen met de Z van de bromvariant.
Sommige merken uitlaten leveren wel brom uitlaten welke op een snorcilinder passen maar Yasuni is er daar geen van!
(Zeer zeker niet voor Peugeot 2 takt in ieder geval)

En v.w.b. je vraag. Alle 2 takt (45km) uitlaten zijn voorzien van een bepaalde restrictie zo dat het vermogen niet te veel kan toenemen.
Op een uitlaat van de 25 km/u variant is dit overbodig aangezien de uitlaatbocht al een flink stuk dunner is.

En om nog even terug te komen op K-parts, zie:


Het is wel wat raar dat het bij de Yasuni R wel vermeld staat dat deze niet past op 25km scoots van Peugeot!
De Z is immers identiek wat betreft qua ophanging en bevestiging punten..!

Als je kijkt op de website van onze vriend Jos Dijkman bijvoorbeeld, zien we het volgende:



Bij beide staat aangegeven dat het niet gaat passen op een 25 km/u variant van Peugeot!?
Screenshot_20220603-210940_Marktplaats.jpg
 
Er zijn wel manieren waarop dit gaat passen, zoals ook vermeld in mijn geposte link van de R.
Dit vergt wel wat kunst en vliegwerk, (uitmeten, uitlijnen, slijpen en lassen) dit om de uitlaat spanningsvrij te kunnen plaatsen.

Een ander iets is dat mensen het blok aanpassen en er een bromcilinder ondergooien.
Op die manier past het altijd. De cilinder van een snor ligt immers wat hoger en ook is de aansluiting op de cilindermond bijna een kwart slag gedraaid. Maar goed, nu komen we weer dicht in de buurt van snortuning waarvan je inmiddels wel weet dit niet gewenst is.
 
Last edited:
Back
Top