26mm carburateur en yasuni c16 setup probleem.

Rube Adam

New Member
Goedendag iedereen,

Ik heb een zip 2t. Met de volgende setup:
-70cc stage 6 MK2
-26mm PWK carburateur met 140 sproeier
-Yasuni c16
-Polini speedclutch
-Dopler Endurance krukas
-Polini Multivar
-Orgineel V-snaar
-Orgineel vertanding
-Stage 6 koppelingshuis
-Polini bigvalve membraan
-Met benzinekraan

Vraag 1: Ik krijg hem dus totaal niet stationair afgesteld op normalere toeren. Of hij krijgt te veel benzine op die bepaalde toeren en valt dan uit of hij loopt op ongezonde stationaire toeren. Hij verzuipt stevig ook na bijna elke rit.. Dit ligt toch puur aan de 26mm carb op deze setup? En wat stellen jullie voor als carburateur mm en merk op deze setup met welke sproeier?

Vraag 2: De c16 met de 26mm carb maakt hem veelste luid om dagelijks te gebruiken en ik zoek een alternatief, de snelheid zal zeker verminderen maar ik wil focussen op het immense geluid nu. Zou een sito plus met een 17,5 of 21mm carburateur alles oplossen? Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt, Rube.
 
Advertisement - register to remove this

Goedendag iedereen,

Ik heb een zip 2t. Met de volgende setup:
-70cc stage 6 MK2
-26mm PWK carburateur met 140 sproeier
-Yasuni c16
-Polini speedclutch
-Dopler Endurance krukas
-Polini Multivar
-Orgineel V-snaar
-Orgineel vertanding
-Stage 6 koppelingshuis
-Polini bigvalve membraan
-Met benzinekraan

Vraag 1: Ik krijg hem dus totaal niet stationair afgesteld op normalere toeren. Of hij krijgt te veel benzine op die bepaalde toeren en valt dan uit of hij loopt op ongezonde stationaire toeren. Hij verzuipt stevig ook na bijna elke rit.. Dit ligt toch puur aan de 26mm carb op deze setup? En wat stellen jullie voor als carburateur mm en merk op deze setup met welke sproeier?

Vraag 2: De c16 met de 26mm carb maakt hem veelste luid om dagelijks te gebruiken en ik zoek een alternatief, de snelheid zal zeker verminderen maar ik wil focussen op het immense geluid nu. Zou een sito plus met een 17,5 of 21mm carburateur alles oplossen? Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt, Rube.
Nee geen sito plus halen je cillinder kan dan niet zijn warmte kwijt. Het is eigenlijk lastig om hem minder luid te maken door je hoogtourige cillinder

Want je heb een power filter nodig met deze setup
En 19mm of groter nodig en een c16 of c20 of zoiets nodig dus anders ga je hen simpelweg afknellen. En krijg je warmlopers enzo. Of een laagtourig halen. Of nieuwe demper wol uitlaat pakking en kijken of hij af te stellen valt met 19mm met std luchtfilter en gewoon kijken hoe ver je kan gaan

Niet dat het laatste honderd procent werkt alleen je heb wel de kans het meehelpt
 
Als je kiest voor een Hoogtoerige Set Up , kan je weten dat dat gepaard gaat met geluid .
Wil je dat niet , dan heb je een verkeerde Set Up gekozen .
Als je de boel gaat knijpen , loopt binnen No Time de Cilinder kapot .... echt zonde imo .
Dus ... of niet zeiken , of spul verkopen en een Dr met Sito uitlaat kopen.
 
Back
Top