Yasuni uitlaat behandelen

-Black Nitro-

Well-Known Member
hey, ik heb pas een nieuwe yasuni uitlaat maar de onderloop wil ik niet laten roesten zodat de lasnaden enzo nog mooi zichtbaar blijven, wat kan ik hetbeste doen ?? ... invetten met ... of enkele lagen blanke lak eroverheen.
het is wel voor een straatrox dus er komt wel wat stof enz .. op
grtzz
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb pas me nieuwe yasuni binnengekregen en ik zag al roest onder de blanke lak :S. Maar je kan je uitlaat insmeren met wd40.
 
aah wd 40 kruipolie of ja ze gebruiken het tog veel voor geroeste dingen op men werk dus pak ik me maar eens een busje mee :d ... heb ook weleens gehoord dat ze de uitlaten invetten met lagervet ofzo wat bedoelen ze daarmee ?
 
aah wd 40 kruipolie of ja ze gebruiken het tog veel voor geroeste dingen op men werk dus pak ik me maar eens een busje mee :d ... heb ook weleens gehoord dat ze de uitlaten invetten met lagervet ofzo wat bedoelen ze daarmee ?

lagervet = vet voor je lagers ;)
 
met een spuitbusje teflon spray.. regelmatig (1 keer per week) inspuiten en niks aan doen.. niet uitvrijven ofzo gewoon ff stukkie warm rijde... soms eens het vuil eraf halen.. heb ik zo 2 jaar lang gedaan en hij zag er nog uit als nieuw
 
idd, na het rijden, dus wnr de uitlaat nog warm is de uitlaat afvegen, dus vuilvrij maken. en dan goed invegen met olie.
 
ik heb protect en shine soort speciale olie voor uitlaten.ksot 10tje voro een bus.altijd ff uitlaat schoonmaken en dan inspuitenmet die bus dikke laag erop en dan beetje uitwrijven best ewanneer de uitlaat goed warm is dan trekt het erin.
 
thx kerols ik probeer wel wat :d en bruin is die al in de bocht , naa rhet schijnt is een yasuni van titanium daarom word hij niet paars van warmte maar bruinachtig ... 'horen zeggen'
alvast bedankt grtss
 
hmz.. ik heb recent scooter gekocht.. flink verrroeste uitlaat.. ff hittebestendig overgepoten.. past op zich nog wel bij de rest (ook zwart-wit thema)
Uitlaatna1.jpg
 
dit is niet echt een aanvullig voor dit topic als je het mij vraagt + het is ook nog eens een cross post.

ik heb me uitlaat een tijdje met gewone motorolie ingesmeerd. maar werd ieder ekeer erg snel bruin. dus toen maar ff snel gepolijst.
 
Ik maak hem ook altijd effe schoon, heb nu een yasuni zonder blanke lak nog(helemaal geschuurt) vet veel olie erop gedaan enzo, maar hij is niet bruin ofzo :p. En na elke rit(zoals vandaag met regen) effe schoonmaken.

Trouwens Ricostico, heb je de uitlaat wel eerst effe geschuurt ofzo? Anders roest het volgens mij gewoon door onder de hittebestendige lak
 
thx kerols ik probeer wel wat :d en bruin is die al in de bocht , naa rhet schijnt is een yasuni van titanium daarom word hij niet paars van warmte maar bruinachtig ... 'horen zeggen'
alvast bedankt grtss

als een yasuni uit titanium is gemaakt, bestel ik er mij nu 15 sstuks van om ze te smelten :+
 
whehe...

Volgens mij heeft dat met wat anders te maken man :p

Mijn Laser Xpro Chrome wordt ook alleen bruin in de uitlaatbocht.
Vriend van me heeft Laser Xpro normaal. Die is daar paars blauw achtig. Licht volgens mij aan het chrome bij deze uitlaat

MAAR Yasuni maakt tog geen chrome uitlaten? Of wel? Kweet t niet cker
 
whehe...

Volgens mij heeft dat met wat anders te maken man :p

Mijn Laser Xpro Chrome wordt ook alleen bruin in de uitlaatbocht.
Vriend van me heeft Laser Xpro normaal. Die is daar paars blauw achtig. Licht volgens mij aan het chrome bij deze uitlaat

MAAR Yasuni maakt tog geen chrome uitlaten? Of wel? Kweet t niet cker

Yasuni maakt geen chrome uitlaten inderdaad!

I Smeer hem in met olie! heb nog een busje a747 die over de datum is die smeer ik er steeds op:p
 
Back
Top