Yasuni R Verrot of nog te helpen?

Jordy Rossi

Well-Known Member
Hallo mensen!

Ik Heb sinds kort een Jog voor op te knappen! maar de uitlaat ( Yasuni R ) is ERG roestig, het bladert er zegmaar af! Is dit nog te verhelpen naar dit?:

i755b9.jpg


Ik zal morgen een foto maken van mij R..

Als dit te verhelpen is, zoja Hoe!? Ik weet het even niet, Ik zat zelf te denken aan een staalborstel inde boormachine? Of echt grof schuren?

Gr Jordy!
 
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan hoe diep de roest zit.
Als het echt doorgeroest is dan moet je hem laten zandstralen, maar dan heb je weer kans dat je er een gat in straalt en dan moet je hem weer laten lassen.

Als het gewoon 'roest' is, en dus niet helemaal doorgerot, kun je een frees of hoog toerige boor pakken. (geen accutoltje)

Hierop één van deze jongens:

sbosggd.jpg


En voor de moeilijke plekjes en ophangpunten deze jongen:

afb684.jpg


En daarna naschuren met waterproof 600 of 1000, afhankelijk van hoe mooi jij je uitlaat wilt hebben.
1000 is natuurlijk meer werk dan 600, maar het resultaat ook mooier.
 
Het gaat om het metaal eronder.
Roest is gewoon oxide vorming aan het oppervlak van het metaal, dit vreet er langzaam in.
Als dit op een bepaald punt is dat het afbladdert, dan zou ik wel goed achter me oren krabben.

Maar je kan er heel makkelijk achter komen of iets doorgeroest is of niet.
Je kan als eerste er goed naar kijken, of het ingevreten in het metaal is.
En als tweede kun je even op een andere uitlaat tikken met je sleutel, en dan op die doorgeroeste.
Meestal hoor je het dan of hij is doorgeroest.

Zo ziet een doorgeroeste uitlaat eruit, hier zie je ook dat het zwarte gedeelte helemaal weggevreten is, het is niet glad zeg maar, meer als een 'grind' oppervlak ziet het eruit.
Na het schuren van de bovenste roestlaag kwamen die kleine gaatje te voorschijn.

Hier bladerde het overigens niet af.

[ir]http://img190.imageshack.us/img190/6061/dsc0004cw.jpg[/ir]

[ir]http://img269.imageshack.us/img269/839/dsc0003ii.jpg[/ir]
 
dat ga je nooit meer zo krijgen , ik zou de uitlaat ontroesten en gewoon zwart spuiten , en dan zolang als ie meegaat sparen voor een nieuwe , scheelt je een hoop werk en teleurstelling..

bovendien moet je je ook bedenken dat als de uitlaat van de buitenkant sterk verrot is , wat het dan aan de binnenkant moet zijn , vooral als er met baggerolie is gereden..

heb je de buitenkant mooi (wat al niet gaat lukken) blijkt dat ie van binnen slecht is ..
 
heb laatst ook men uitlaat helemaal ontroest, voor de bocht is die eerste foto die tinus laat zien van die staalborstel zeer goed voor roest weg te krijgen, je moet wel zien dat je de uitlaat goed in kan klemmen anders kan je er natuurlijk geen kracht op zetten. je bent er wel elke avond een paar uurtjes me bezig, maar als je paar dagjes tijd hebt en het geduld ervoor heb je terug een mooie uitlaat.
smeer hem wel elke week in met 2takt olie, dit is wel belangrijk anders springt de verf er inde bocht meteen af! (had ik vorig jaar en dan roest het uiteraard weer meteen en is al je werk voor niks geweest)

[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00741.jpg[/ir]
 
hoe bedoel je? hij is uiteraard wel overspoten zat buiten een paar puntjes waar ik er zelfs met de dremel niet bij kon helemaal ontroest (tussen de ophanging enz) vorig jaar had ik de roest er helemaal niet afgehaald en dan roest het onder de verf gewoon verder zonder dat je het ziet. ben er wel tevreden over, deze keer is er geen enkel stukje verf afgesprongen dus goed insmeren met 2takt olie is heel belangrijk.
[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00757.jpg[/ir]
 
bidalot s2
ik heb hier thuis een bidalot s2 maar die heeft al een tijdje stil gelegen , dus hangt er zo van dat zwart vet olie achtig dinges 'geroest'? hoe kan ik dit trg naar normaal krijgen tot hi de normale kleur trg heeft ?

gtrzz
 
#Speed-Freak#: Ja of misschien eerst dat 'spul' eraf halen, wat hij dus vraagt hoe dat moet :rolleyes:

cpi-169: Heb je er een foto van? Snap niet zo goed wat je bedoeld
 
install een keer een virusscanner of spywarescanner en als je een pentium 1 met 100mhz hebt zou ik je pc een keer updaten ;) en ohja een typecursus please.
 
Back
Top