Yasuni R afstellen voor aerox STD

Status
Not open for further replies.

AeroXtreme

Aerox Lover
Ik heb nu een Aerox R helemaal orgineel met technigas next pijp jullie denken natuurlijk wat een sukkel wrm kooptie een technigas. Nou ik snap het zelf ook nie toen ging ik denk nog voor de looks maar nu wil ik een yasuni r en wil die er eens zelf onderleggen want scheelt me toch een hoop geld. maar dan moet hij ook afgesteld worden maar met welk gewicht rollen kan ik nu dan het beste beginnen en welk drukveer en trekveertjes??

Ik zou het erg fijn vinden als iemand me ff kan helpen want ik wil hem er eigenlijk best snel onderleggen.

rollen: ??
drukveer: ??
trekveertjes: ??
sproeier: da lukt me zelf wel uit te vinden

Alvast bedankt

Jeffrey van Heerden
AeroXtreme
 
Advertisement - register to remove this

hallo iedereen,
ik wil binnenkort een aerox gaan kopen. en wil daar ook een Yas. r onder.
ik vind het er zelf wel mooi uitzien.:love:
maar ik wil hem dan wel goed laten optrekken en niet altyd hard laten rijden rond de 75/80 km/h.
wat kan ik dan allemaal het beste veranderen?
ik zat zelf te denken aan:
4,3 gram rollen
gele malossi trekveertjes
gele malossi druk veertjes
en 78 sproeier.
zou dit een goede combinatie zijn om mijn std. aerox met yasuni r 75/80 te laten lopen en wel snel te laten optrekken?

alvast bedankt!
 
Zo klein is dat nou ook weer niet, maar ik denk inderdaad dat 76 of 78 beter zal zijn. Maar dat is een kwestie van afstellen.


hallo iedereen,

...


zou dit een goede combinatie zijn om mijn std. aerox met yasuni r 75/80 te laten lopen en wel snel te laten optrekken?

alvast bedankt!

Een scooter haalt met een bepaalde setup een bepaalde trekkracht en topsnelheid. Het afstellen bepaald alleen hoe soepel dat allemaal verloopt. Je kan de trekkracht er niet echt uithalen met te zware of te lichte rollen ofzo, het zal dan alleen langer duren voor hij het toerental waarop hij de meeste power heeft bereikt (en dus zal het kut lopen..)

Topsnelheid heb je sowieso geen invloed op met variomatic, je zou hooguit een rode drukveer erin kunnen plaatsen en hopen dat die te sterk is waardoor je nooit op top komt.. maarja erg lekker is dat ook niet
 
post_old.gif
16-06-2005, 10:51

best lang geleden ist nie?
 
yasuni r afstellen

ik rij gewoon standaard zonder varioring, met een yasuni r. ik heb alleen 4.2 gram rolletjes eronder gegooid thats all. en ik trek van 0-80 in een stuk vol door...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top