Yasuni R afstellen voor aerox STD

Status
Not open for further replies.

AeroXtreme

Aerox Lover
Ik heb nu een Aerox R helemaal orgineel met technigas next pijp jullie denken natuurlijk wat een sukkel wrm kooptie een technigas. Nou ik snap het zelf ook nie toen ging ik denk nog voor de looks maar nu wil ik een yasuni r en wil die er eens zelf onderleggen want scheelt me toch een hoop geld. maar dan moet hij ook afgesteld worden maar met welk gewicht rollen kan ik nu dan het beste beginnen en welk drukveer en trekveertjes??

Ik zou het erg fijn vinden als iemand me ff kan helpen want ik wil hem er eigenlijk best snel onderleggen.

rollen: ??
drukveer: ??
trekveertjes: ??
sproeier: da lukt me zelf wel uit te vinden

Alvast bedankt

Jeffrey van Heerden
AeroXtreme
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb in mijn vroegere tijd ook ooit helemaal std gereden en ook met yasuni R

De afstelling die ik daarop had :

Leovincie 4.3 gram variorollen
Malossi Gele drukveer
Malossi Gele trekveren
Sproeier 82


Dus , je kan dit proberen , bij liep het wel lekker toen vond ik

- Anthony
 
anton erg bedankt aan zulke reactie heb ik wat zal morgen ff naar scootershop rijden en 4.3 gramrollen halen malossie gele drukveer en malossi gele trekveren en sproeier van 82 en dan als ik nie tevreden bent dan rijd ik wel naar kiers in breda die heeft rollerbank kost een paar centen om af te laten stellen maar dan isie wel goed;)
 
roode malossi drukveer
ff spelen met de sproeiers zal wel +/- 80 zitten tjek je bougie kleur.
en streep je vario even af want zo 4.3 gr rollen dr in gooien in geen afstellen nattuurlijk :p
 
4,3G is misschien nog wel wat ligt denk k...ik reed met n ZX 4,8G, kwam ie beter door dan met 4,5 toen had ik alleen maar wat toeren en weinig acceleratie+ gele drukveer, rood zal te sterk zijn..en omega zwarte trekveren, dan zal ie wel leuk lopen!
 
De drukveer is ook erg afhankelijk van het rollen gewicht waarmee gereden word,

Wit is in de meeste gevallen te slap , geel is daarin tegen wel goed op een 50cc met sport uitlaat..

Gebruik een gele drukveer , en combineer dit met het ideale rollen gewicht ( begin bij 4.3 zoals ik zei ) :)
 
en trekveertjes is toch voor het aangrijpen van koppeling?? maar als ik die gwn lichtste pak dan grijptie het snelste aan dus sneller optrekken of zit ik verkeerd??

denk van wel
 
ja je moet kijken welke kort of lang zijn, omega zwart is kort, hebo blauw is weer lang..
maar dat zul je moete afstellen, kan je eigenlijk niet zo zeggen wat het beste zal rijden..
 
Malossi 4 gr rollen en 5 gr rollen en die mixen zodat en daarna keer goede set kopen
Malossi Gele drukveer
Malossi Gele trekveren
Sproeier 80

ik begin met deze setup en ga daarna verder kijken
 
Hmm najah als je t al heb suc6
Maar ik reed zelf met wittedrukveer ging gwoon goed met mn R heb toen nog eens een gele geprobeerd omdat een vriend van mij dat aanrade en ik ging er met optrekken op achteruit! en kreeg hem daarmee ook niet echt goed afgesteld... rollen kan tussen de 3-5 (Ik reed zelf met 2.9) zitten en liever te zwaar dan te licht dus als je die 4 en 5 koopt is dat gewoon goed..
Sproeier weet ik niet wat jij had maar ik had zelf nadat ik mn R er onder had gehangen 1 maat kleinere sproeier nodig..
 
heb je gewoon je vario ring eruit? (aeroxtreme) of echt standaard? ik heb namelijk ook aerox met alleen vario ringetje eruit, en ik wil binnenkort ook r halen.. of misschien een z moet ik maar ff kijken. maar daarom vond ik dit topicje wel handig:p

greetz
 
mijnes rijd nu 85 digi met technitroep maar trekt net zo snel naar de 80 als een std scooter naar de 50 dus gwn bagger nu yasuni r eronder maar moet ff ongeveer weten met welke afstelling ik moet beginnen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top