Yasuni C30

reiniervh

Well-Known Member
Beste scooterliefhebbers,

Ik heb een scooter gekocht met een yasuni c30 erop.
Los van dat het ding een takke herrie maakt, doet hij het goed.
Verder zit er wel wat roest op en dit wil ik eraf halen.
Ik heb gewoon wat van die brillo sponsjes, maar ik vraag me
af of ik 'm daarna moet verfen of niet.

Is deze uitlaat uberhaupt geverfd? Of hoef ik 'm gewoon alleen
schuren en is alles dan weer toppie?

Mvg,

Reinier
 
Advertisement - register to remove this

afschuren tot de laatste mm verf en roest weg is(op de plekken waar nodig, en dan met hitte bestendige lak een laag of twee geven (zo zou ik het doen) geraak je op plekken niet met schuurpapier of dremel , kan je nog altijd roest omvormer gebruiken
 
Alright thanks

Die demperwol kost dat veel om bij de dealer te laten doen?
Het is zeker niet echt een grote ingreep?
 
hangt er vanaf welk systeem van demper je hebt ook he , ik heb nen cross demper en met 1 boutje kan ik de inhoud er laten uitschuiven , en dan heb je er met klink nagels en dat is boren vernieuwen van de wol en dan nieuwe klink nagels steken, en er zijn wrschnlijk nog andere manieren he ? , dempol kan in prijs verschillen ik heb es gewone gekocht van sito en dat was 7 of 11 euro dacht ik
 
WTF?
een scooter met een c30 die herrie maakt..

ervanuit gaande dat je een c30 plaatst op een leuke setup.. waar zoiezo herrie af zal komen.. lijkt me dit een overbodige vraag :)
 
ik heb op mijn brommer een demper steken zonder zo een bochtje op het einde en dat scheelt ook al een pak dan een demper met hoor , ik maak denk ik het meeste lawaai van de brommer stalling op school xD

verbeterd, soms vergeet ik het dat ik op een een forum als dit zit , op men ander forum prten we meestal geen an ^^
 
Last edited:
Nou ja een overbodige vraag vind ik het niet.
Ik heb die scooter gewoon gekocht omdat ik 'm mooi vond en hij lekker snel gaat, maar goed het geluid wat er vanaf komt vind ik niet zo geweldig, omdat iedereen je al hoord aankomen terwijl je nog niet de straat bent ingereden.

Anyway, als ik 'm dus op 1 of andere manier laat dempen, is dat een grote ingreep?
Ik bedoel kan de monteur de even doen in 10 minutjes of zou ik dat ding echt achter moeten laten?
 
ik denk dat er niet veel te dempen valt want wat jij een herrie vind.
Komt waarschijnlijk gewoon door hetgeen wat vinnie al zij: ervanuit gaande dat je een c30 plaatst op een leuke setup.
En met z`n setup valt er niet zoveel te dempen....
 
Oke,

Het is een Piaggio NRG MC3 injectie. Is dat zo'n setup? Er is verder niks aan veranderd, behalve de uitlaat.

Fijn dat jullie allemaal zo snel reageren btw, thanks boys.
 
Demperwol kun je makkelijk zelf vervangen, demperwol kost zelf 5-10 euro denk ik. Is in 10 minuten gefixt.
Als jij verder niks hebt veranderd aan je onderdelen, kun je de C30 beter verkopen en een Yasuni R kopen bijvoorbeeld. Je rijd nu met een uitlaat die bedoelt is voor brute cilinders
 
Back
Top