Yamaha Neos 2t 70cc

S beek

New Member
Beste lezer

Ik wil binnen kort een: cilinder minarelli horizontaal ac 70cc 47mm 317083 malossi
Op mijn Yamaha Neos 2t 2005 zetten
Alleen weet ik niet wat ik dan er bij moet halen om te zorgen dat de scooter goed blijft rijden
Dus was ik benieuwd of iemand mij kon helpen

Alv bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Tussen de 0-300. Waarbij 300 de trekkracht 0 zal zijn en je een snelweg nodig heb van Rotterdam tot 020.

Standaard haal je al ruim 80+.

Wat is het budget, want uiteindelijk is dat bepalend. En hoelang moet het draaien? Waar is het voor bedoeld, straat, circuit of?
Het is bedoeld of van rijen tot Breda te rijden dus vooral over de straat 80+/- had ik ook in mijn hoofd de scooter word dus ook echt een daily
 

Voorbeeld van een setup die redelijk passend zal zijn. Zelfde blok dacht ik, minarelli horizontaal, toch?
 

Voorbeeld van een setup die redelijk passend zal zijn. Zelfde blok dacht ik, minarelli horizontaal, toch?
Ja die heb ik ik zal eens kijken
dankuwel
 

Voorbeeld van een setup die redelijk passend zal zijn. Zelfde blok dacht ik, minarelli horizontaal, toch?
Ik heb nou deze cilinder, carburateur en powerfilter
Alleen weet ik niet zo goed of ik daar nou een andere uitlaat bij moet doen en of ik degene die ik nu heb nog even kan gebruiken
Verder welke druk/trek veer(tjes) heb ik nodig en welke sproeiers kan ik het best gebruiken voor mijn carburateur?
IMG_1514.jpeg
 
Ik heb nou deze cilinder, carburateur en powerfilter
Alleen weet ik niet zo goed of ik daar nou een andere uitlaat bij moet doen en of ik degene die ik nu heb nog even kan gebruiken
Verder welke druk/trek veer(tjes) heb ik nodig en welke sproeiers kan ik het best gebruiken voor mijn carburateur?
View attachment 71303
Ik zou gewoon je originele luchtfilter houden. Sito plus is de beste uitlaat als je geen terigloper wilt. Verder zal je met een standaard vario rond de 5gr rollen zitten met een witte malossi drukveer. Trekveerjes moet je een setje kopen van malossi voor een originele koppeling. Qua sproeiers tussen de 80-90 ongeveer met standaard luchtfilter
 
Ik zou gewoon je originele luchtfilter houden. Sito plus is de beste uitlaat als je geen terigloper wilt. Verder zal je met een standaard vario rond de 5gr rollen zitten met een witte malossi drukveer. Trekveerjes moet je een setje kopen van malossi voor een originele koppeling. Qua sproeiers tussen de 80-90 ongeveer met standaard luchtfilter
is de normale luchtfilter beter als en een powerfilter? En hoe hard verwacht u dan dat de scooter zou lopen?
 
Nee want je hebt heel veel verschillende soorten setjes van malossi. Dus gewoon een setje kopen en kijken in het boekje wat er bij zit
Oke dankuwel ik ga het proberen
Post automatically merged:

Oke dankuwel ik ga het proberen
En de Carbon membraan plaatjes ook toch?
Post automatically merged:

Ja normaal is beter voor die setup. Top is rond de 85gps denk ik
Post automatically merged:


En vergeet de membraan plaatjes niet
Zijn deze van malossi goed denkt u?
IMG_1515.png
 
Klopt de rollen zijn 15x12 mm voor de standaard ( meuk ) variator van Minarelli.
De vario is eigenlijk het eerste onderdeel dat je zal moeten vervangen op een minarelli blok
als je een betere en gezondere optrek uit het blok wilt halen.
En met een 70cc cilinder eigenlijk al een must do om die te vervangen.

Ik kan je de Naraku sport variateur aanbevelen die niet al te duur is ook,
deze werkt trouwens ook met 15x12 mm rollen .
Die mezoly trekveren zou ik niet kopen, dan kan je beter Malossi witte trekveren kopen die wel goed zijn voor de Dr70.
Standaard luchtfilter laten zitten met het rubber luchttuutje er in.
De rollen kan je beter 3 setjes kopen van 4.5 , 5.0 en 5.5 omdat je nooit zeker kan weten welk gewicht je precies moet hebben,
maar met die 3 setjes kom je er wel. Als je ze mengt kun je er 4.5 , 4.75, 5.0 , 5.25 en 5.5 gram mee halen.
 
Klopt de rollen zijn 15x12 mm voor de standaard ( meuk ) variator van Minarelli.
De vario is eigenlijk het eerste onderdeel dat je zal moeten vervangen op een minarelli blok
als je een betere en gezondere optrek uit het blok wilt halen.
En met een 70cc cilinder eigenlijk al een must do om die te vervangen.

Ik kan je de Naraku sport variateur aanbevelen die niet al te duur is ook,
deze werkt trouwens ook met 15x12 mm rollen .
Ik heb nou deze spullen moeten nog dingen toevoegen/eraf halen?IMG_1521.jpeg
 
Die trekveren gaan niet passen in die fly clutch,
die je laat zien zijn voor de originele koppeling .
Je hebt de trekveren van Malossi fly clutch nodig ,
al zit je met de standaard witte trekveren die er al standaard in zitten waarschijnlijk al goed.
De rest van het lijstje is goed, al zou ik nog steeds een Naraku sport vario aanbevelen ipv de normale variateur behouden.
 
Die trekveren gaan niet passen in die fly clutch,
die je laat zien zijn voor de originele koppeling .
Je hebt de trekveren van Malossi fly clutch nodig ,
al zit je met de standaard witte trekveren die er al standaard in zitten waarschijnlijk al goed.
De rest van het lijstje is goed, al zou ik nog steeds een Naraku sport vario aanbevelen ipv de normale variateur behouden.
Top dan haal ik de trekveertjes eraf en doe ik de naraku sport erbij
Denk u verder dat ik het mijn huidige uitlaat het red het is een sito uitlaat (zie afbeelding) IMG_1506.jpeg
 
Back
Top