Yamaha Neos 2t 70cc

S beek

New Member
Beste lezer

Ik wil binnen kort een: cilinder minarelli horizontaal ac 70cc 47mm 317083 malossi
Op mijn Yamaha Neos 2t 2005 zetten
Alleen weet ik niet wat ik dan er bij moet halen om te zorgen dat de scooter goed blijft rijden
Dus was ik benieuwd of iemand mij kon helpen

Alv bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Beste lezer

Ik wil binnen kort een: cilinder minarelli horizontaal ac 70cc 47mm 317083 malossi
Op mijn Yamaha Neos 2t 2005 zetten
Alleen weet ik niet wat ik dan er bij moet halen om te zorgen dat de scooter goed blijft rijden
Dus was ik benieuwd of iemand mij kon helpen

Alv bedankt
Als eerste moet je gewoon je afstelling (overbrenging, carburateur) op orde krijgen. Daarnaast zou je kunnen overwegen om zelf te mengen. Geeft iets meer zekerheid. Voorderest zal de std krukas meer gaan slijten. Maar je hoort wel wanneer die aan vervanging toe is.
 
Last edited:
Wat wil je ermee gaan bereiken is eigenlijk mijn eerste vraag? En wat is de setup nu? Alles kan, maar 70cc op een verder standaard scooter is misschien niet de meest logische weg om te volgen.
 
Enige wat je eigenlijk wel moet vervangen is de std ijzeren membraan plaatjes. Deze kunnen afbreken en schade aanrichten. Koop plaatjes van carbon. Verder kun je de rest std houden zonder ernsitge gevolgen.
 
Wat wil je ermee gaan bereiken is eigenlijk mijn eerste vraag? En wat is de setup nu? Alles kan, maar 70cc op een verder standaard scooter is misschien niet de meest logische weg om te volgen.
Ik heb nu een 50cc alleen wil hem vervangen voor een 70cc omdat ik op de cilinder die ik nu heb een schroef kapot heb gedraaid waar je de uitlaat mee aan vast maakt
Welke carburateur er nu op zit geen idee ik denk gewoon de standaard dus daarom vraag ik mij af wat ik er Dan aan moet verander om te zorgen dat de scooter niet kapot gaat

Zie foto voor wat kapot is IMG_1501.jpeg
Post automatically merged:

Enige wat je eigenlijk wel moet vervangen is de std ijzeren membraan plaatjes. Deze kunnen afbreken en schade aanrichten. Koop plaatjes van carbon. Verder kun je de rest std houden zonder ernsitge gevolgen.
De scooter mengt nu zelf en de cilinder die ik wil gaan halen heeft ook die Carbon membraan plaatsjes
 
Carb die je nu hebt is 12mm kun je houden of je kan ergens een 17.5mm originele dellortho halen deze werkt ook goed. Voorderest heb ik boven al alles opgenoemd. Wil je dat de scooter beter gaat rijden kun je een yasuni r halen (ga ik binnenkort te koop zetten), 17.5mm carb en een vario. Verder afstel spul zoals rollen, trekveertjes en een witte malossi drukveer.
 
Je kan wel een 70cc monteren zoals welke je benoemd. Je scooter dient wel opnieuw afgesteld te worden.

Zou ik het je adviseren, nee. Koop gewoon een goede gietijzeren 50cc, gooi die eronder en laat dat afstellen, als je verder weinig wensen hebt.

Die 70cc met std uitlaat en carb is eigenlijk onzin, helemaal op een standaard overbrenging verder, ik denk dat je die cilinder afknijpt en daardoor versnelt verslijt of dat je andere problemen gaat krijgen in de toekomst (uitlaatkanaal wat dicht gaat zitten bv). Tenzij je dus op korte termijn van plan bent de scooter verder op te voeren zou ik ervan af zien, en een 50cc halen. Als je dan meer wenst, kan je een 17.5mm en andere uitlaat halen. Als dat nog niet genoeg wordt, kan altijd nog 70cc eronder.
 
Carb die je nu hebt is 12mm kun je houden of je kan ergens een 17.5mm originele dellortho halen deze werkt ook goed. Voorderest heb ik boven al alles opgenoemd. Wil je dat de scooter beter gaat rijden kun je een yasuni r halen (ga ik binnenkort te koop zetten), 17.5mm carb en een vario. Verder afstel spul zoals rollen, trekveertjes en een witte malossi drukveer.
IMG_1506.jpeg
Ik heb nou deze uitlaat alleen die is lek dus wil ik gaan lassen of zeg je het is beter om een nieuwe te kopen
 
Je kan wel een 70cc monteren zoals welke je benoemd. Je scooter dient wel opnieuw afgesteld te worden.

Zou ik het je adviseren, nee. Koop gewoon een goede gietijzeren 50cc, gooi die eronder en laat dat afstellen, als je verder weinig wensen hebt.

Die 70cc met std uitlaat en carb is eigenlijk onzin, helemaal op een standaard overbrenging verder, ik denk dat je die cilinder afknijpt en daardoor versnelt verslijt of dat je andere problemen gaat krijgen in de toekomst (uitlaatkanaal wat dicht gaat zitten bv). Tenzij je dus op korte termijn van plan bent de scooter verder op te voeren zou ik ervan af zien, en een 50cc halen. Als je dan meer wenst, kan je een 17.5mm en andere uitlaat halen. Als dat nog niet genoeg wordt, kan altijd nog 70cc eronder.
Mijn doel is wel om de scooter sneller te laten lopen en op trekken maar als ik u begrijp zegt u dat ik dan ook gelijk alles moet vervangen
Ik ben zeker in staat dat te doen alleen kunt u mij vertellen want ik dan allemaal moet hebben
Post automatically merged:

Die uitlaat is prima als je de std look wilt behouden
Dus u zegt als ik alleen de cilinder en de carburateur vervang dat hij dan goed rijd zonder dat hij (snel) kapot gaat
 
Last edited:
Mijn doel is wel om de scooter sneller te laten lopen en op trekken maar als ik u begrijp zegt u dat ik dan ook gelijk alles moet vervangen
Ik ben zeker in staat dat te doen alleen kunt u mij vertellen want ik dan allemaal moet hebben
Post automatically merged:


Dus u zegt als ik alleen de cilinder en de carburateur vervang dat hij dan goed rijd zonder dat hij (snel) kapot gaat
Ja carb hoef je niet eens perse te vervangen. Alleen de plaatjes.
 
Wat wil je bereiken?
0-?
0-x tijd

Moet zeggen dat gewoon standaard volledig onbegrensd eigenlijk al prima van zijn plek komt en al een behoorlijke illegale snelheid weet te halen.

Dus wat wil je bereiken?

Simpelweg 70Cc eronder gooien en knallen word hem niet, of althans die kans is bijzonder klein. Loopt dat binnen no time stuk.

Dus:
Cilinder
Sproeier
Trekveren
Drukveer
Vario (afhankelijk van huidige staat en type)
Rollen
Uitlaat

Zal vast nog wel wat vergeten…,
 
Wat wil je bereiken?
0-?
0-x tijd

Moet zeggen dat gewoon standaard volledig onbegrensd eigenlijk al prima van zijn plek komt en al een behoorlijke illegale snelheid weet te halen.

Dus wat wil je bereiken?

Simpelweg 70Cc eronder gooien en knallen word hem niet, of althans die kans is bijzonder klein. Loopt dat binnen no time stuk.

Dus:
Cilinder
Sproeier
Trekveren
Drukveer
Vario (afhankelijk van huidige staat en type)
Rollen
Uitlaat

Zal vast nog wel wat vergeten…,
Wat is de top van een 70cc als ik hem goed afstelt en ik wil zo snel mogelijk optrekken
 
Wat is de top van een 70cc als ik hem goed afstelt en ik wil zo snel mogelijk optrekken

Tussen de 0-300. Waarbij 300 de trekkracht 0 zal zijn en je een snelweg nodig heb van Rotterdam tot 020.

Standaard haal je al ruim 80+.

Wat is het budget, want uiteindelijk is dat bepalend. En hoelang moet het draaien? Waar is het voor bedoeld, straat, circuit of?
 
Back
Top