Yamaha Neos 2t 70cc

S beek

New Member
Beste lezer

Ik wil binnen kort een: cilinder minarelli horizontaal ac 70cc 47mm 317083 malossi
Op mijn Yamaha Neos 2t 2005 zetten
Alleen weet ik niet wat ik dan er bij moet halen om te zorgen dat de scooter goed blijft rijden
Dus was ik benieuwd of iemand mij kon helpen

Alv bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Bij die Sito uitlaat krijg je 4,3 en 4,7gram 15x12.
4,7 is het ideale gewicht. Dan zijn die malossi rollen niet nodig.

Deze verstelbare koppeling is prima voor jou. En scheelt weer flink geld. Gebruik hem zelf naar volle tevredenheid.

Racekoppeling Set Minarelli 107mm Power 1 (Nieuw) 09UN42
€ 21,25

Dan kun je van het prijsverschil een mooie vario kopen.
 
Bij die Sito uitlaat krijg je 4,3 en 4,7gram 15x12.
4,7 is het ideale gewicht. Dan zijn die malossi rollen niet nodig.

Deze verstelbare koppeling is prima voor jou. En scheelt weer flink geld. Gebruik hem zelf naar volle tevredenheid.

Racekoppeling Set Minarelli 107mm Power 1 (Nieuw) 09UN42
€ 21,25

Dan kun je van het prijsverschil een mooie vario kopen.
De uitlaat zat als op de scooter toen ik hem kocht dus weet niet welke rolletjes erbij zitten vandaar dat ik deze van malossi er bij heb gedaan
 
Goede tip , Tim Ark.
Die Power1 koppeling is idd wel beter dan die Malossi fly clutch wat in feite een iets sterkere variant is van een standaard koppelling.
De Power1 kan je ook verstellen in sterkte op de trekveertjes.
Als ik me niet vergis is dat een replica van een bepaald type Polini koppeling ,
net als de Power1 vario een replica was van een bepaald type Polini variateur.
Power1 heeft sowiezo wel goede onderdelen, made in Taiwan. Kwaliteit voor een nette prijs.
 
Last edited:
Die Power1 koppeling is idd wel beter dan die Malossi fly clutch wat in feite een iets sterkere variant is van een standaard koppelling.
De Power1 kan je ook verstellen in sterkte op de trekveertjes.
Als ik me niet vergis is dat een replica van een Polini koppeling ,
net als de Power1 vario een replica was van een Polini koppeling.
Power1 heeft sowiezo wel goede onderdelen, made in Taiwan. Kwaliteit voor een nette prijs.
Denkt u dat het heel veel verschil is met die van malossi want ik vind het zelf fijn om alles bij 1 winkel te bestellen zodat alles tegelijk binnen komt zodat ik gelijk kan beginnen?
 
Die 70cc met std uitlaat en carb is eigenlijk onzin, helemaal op een standaard overbrenging verder, ik denk dat je die cilinder afknijpt en daardoor versnelt verslijt of dat je andere problemen gaat krijgen in de toekomst (
Dat valt voor mina horizontaal allemaal wel mee vooral als het een laagtoerige 70cc met sito plus betreft, gaat prima!
Tuurlijk haal je de max er niet uit, maar voor net dat beetje extra koppel is het perfect.
 
Denkt u dat het heel veel verschil is met die van malossi want ik vind het zelf fijn om alles bij 1 winkel te bestellen zodat alles tegelijk binnen komt zodat ik gelijk kan beginnen?
Het zal niet veel verschil geven aangezien het een laagtoerige setup is wat je wilt bereiken aan de motor,
maar het scheelt wel zeer in de prijs.
En wat Tim Ark al aan gaf, dat geld wat je bespaart kan je weer in de naraku sport vario steken.
Die malossi fly clutch werkt even goed als die Power1 koppeling op een dr70 cc maar het heeft wat meer voordelen.
Zo kan je de trekveertjes meer preciezer afstellen in 3 standen op de Power1 koppeling,
op de Malossi fly koppeling enkel 1 stand en enkel veertjes.
De Malossi fly clutch zal zeker even goed rijden als de Power1 koppeling, maar mocht je verder willen tunen zou de Power1 een super deal zijn qua voordeelprijs en prestaties van de setup.
 
Die power one koppeling is een Hebo replica dacht ik. Inmiddels nergens meer leverbaar, alleen deze MP aanbieder, waarmee ik goede ervaring heb. Uit de doos in de basis afstelling was die voor mijn stage6 50cc streetrace minarelli prima. Heb ook de strakkere stand geprobeerd, te veel toeren. En dan krijg je er nog strakkere veren bij, dus kan zelfs op een zieke setup.
 
Dat valt voor mina horizontaal allemaal wel mee vooral als het een laagtoerige 70cc met sito plus betreft, gaat prima!
Tuurlijk haal je de max er niet uit, maar voor net dat beetje extra koppel is het perfect.
Dat klopt! Maar toen was nog niet bekend wat meneer zijn wensen waren, zoals bv meer koppel en/of snelheid. Als je 50 is stukgelopen en je haalt enkel een 70cc omdat ie stuk is, kan je evengoed dezelfde terugplaatsen, zeg maar.
 
Dat klopt! Maar toen was nog niet bekend wat meneer zijn wensen waren, zoals bv meer koppel en/of snelheid. Als je 50 is stukgelopen en je haalt enkel een 70cc omdat ie stuk is, kan je evengoed dezelfde terugplaatsen, zeg maar.
Oke! maar dat doet toch verder niets af aan wat je zei over een 70cc met een std uitlaat en afknijpen/slijtage?
 
Back
Top