Yamaha jog r stage 6 70cc

Maaat wat heb jij gerookt dan
C16 loopt goed hard op een roze top hoor.
Dus zal lekker van zn plek komen, autowheelie ligt eraan wat jij een autowheelie vind.

Word tegenwoordig al snel een autowheelie genoemd als ze achterop zitten en volgas aan het stuur trekken en het wiel een beetje omhoog komt.
Een beetje "echte" autowheelie trekt ie overigens wel als het goed is afgesteld hoor
C16 is te hoogtoerig, dan moet je al een hpi runnen om die toeren te trekken. Ook als je een dikke baap hebt gerookt!
 
C16 is te hoogtoerig, dan moet je al een hpi runnen om die toeren te trekken. Ook als je een dikke baap hebt gerookt!
Nergens voor nodig ouwe beunhaas, back in the days toen alles nog zwart wit was reed ik ook een roze top met c16 en die ging als de brandweer zonder rotor. Dus tenzij die cilinders zo drastisch zijn veranderd in 12 jaar tijd kan een c16 prima.
Kwam misschien wel door de Polini race vonken die ik erin had gegooid maar toch...
 
Ik rijd met een C16 op een stage 6 racing. Cilinder draait wel meer toeren dan de roze top maar doet het echt prima. Ik rijd ook met de standaard ontsteking.
 
Streetrace was vastgelopen dus heb nu ffn 2 weekies dr70 rijd met standaard uitlaat trekt autowheelie en ben net zo snel als yasuni r en streetrace. Met 2 weekies haal k mn roze top. Vriend van me heeft ook roze top en c16 en loopt prachtig. Tot de 20 kmh alleen maar stuiteren
 
Streetrace was vastgelopen dus heb nu ffn 2 weekies dr70 rijd met standaard uitlaat trekt autowheelie en ben net zo snel als yasuni r en streetrace. Met 2 weekies haal k mn roze top. Vriend van me heeft ook roze top en c16 en loopt prachtig. Tot de 20 kmh alleen maar stuiteren
Verder opvoeren dan stuiteren tot 20 doet mn oma met haar rollator ook.

20cm wel te verstaan maar toch.
 
Heb nu de roze top erop. Weet iemand richting welke sproeier ik moet gaan bv 90/95/100/105/110?
Post automatically merged:


Op polini cp21 met pwk sproeier
Er zit standaard 100 in die Polini.
Lijkt mij met standaard luchtfilter prima om mee te beginnen.
Maar mocht je het te klein vinden kun je beginnen bij 110 of zelfs 118 als je een setje van 100 tot 118 hebt ;-)

Wellicht dat mensen hier een ander advies hebben.
 
Er zit standaard 100 in die Polini.
Lijkt mij met standaard luchtfilter prima om mee te beginnen.
Maar mocht je het te klein vinden kun je beginnen bij 110 of zelfs 118 als je een setje van 100 tot 118 hebt ;-)

Wellicht dat mensen hier een ander advies hebben.
Heb net 100 met stamdaard luchtfilter maar stottert enorm zal nu paar maatjes kleiner doen
 
4takt tot de max of incidenteel stotteren ?
Echt stottteren met vol gas en zonder vol gas en na tijdje vol gas gaat die een beetje maar daarna komt die helemaal niet meer vooruit. Zal nieuwe ontsteking monteren. want andere sproeiers maken geen verschil. al verschillende luchtstanden geprobeerd
 
Last edited:
100 is aan de grote kant, had zelf een koffiebruine bougie met een roze top 70 met een dellorto klein sproeier 88
Post automatically merged:

100 is aan de grote kant, had zelf een koffiebruine bougie met een roze top 70 met een dellorto klein sproeier 88
21mm overigens
 
ik reed ook met een standaard luchtfilter die ik bewerkt had voor iets meer lucht, reed er namelijk dagelijks op
Mij werd verteld dat ik andere ontsteking zou moeten want is kapot zei hij maar start nogsteeds met 1 kick maar mn lichten zijn er wel keer uitgeknalt. Zou wel eerst even kleinere sproeier proberen
 
Mij werd verteld dat ik andere ontsteking zou moeten want is kapot zei hij maar start nogsteeds met 1 kick maar mn lichten zijn er wel keer uitgeknalt. Zou wel eerst even kleinere sproeier proberen
gelijk niks meer doen met het advies van diegene want dat slaat natuurlijk nergens op, als de vonk daar is en hij start met 1 kick is er geen ontstekingsprobleem.

gewoon je tijd nemen om je carb in zijn volledigheid fatsoenlijk af te stellen en met je transmissie rommelen totdat het goed loopt.
 
gelijk niks meer doen met het advies van diegene want dat slaat natuurlijk nergens op, als de vonk daar is en hij start met 1 kick is er geen ontstekingsprobleem.

gewoon je tijd nemen om je carb in zijn volledigheid fatsoenlijk af te stellen en met je transmissie rommelen totdat het goed loopt.
Ik heb namelijk precies alles in het carter hetzelfde als hem dus zou je denken dat het ongeveer wel moet lopen maar dat doet die dus niet
 
Mij werd verteld dat ik andere ontsteking zou moeten want is kapot zei hij maar start nogsteeds met 1 kick maar mn lichten zijn er wel keer uitgeknalt. Zou wel eerst even kleinere sproeier proberen
Het kan wel dat er een spoel kapot is en/of beschadigd is.
Wellicht die voor het licht.
Ontsteking kan dan gewoon nog prima zijn maar het licht kan kuren krijgen.
Als in dat het licht af en toe uitvalt of van groot naar klein springt zonder dat je de knop gebruikt.

Het kan namelijk gebeuren met een vliegwieltrekker dat je de bouten te ver in de trekker doet en de tegen de spoel aankomt en deze verbuigt of gewoon weg kapot maakt.

Vwb sproeiers:
Gewoon naar beneden werken.
Neem aan dat je een set bij die CP hebt gekocht ?
 
Het kan wel dat er een spoel kapot is en/of beschadigd is.
Wellicht die voor het licht.
Ontsteking kan dan gewoon nog prima zijn maar het licht kan kuren krijgen.
Als in dat het licht af en toe uitvalt of van groot naar klein springt zonder dat je de knop gebruikt.

Het kan namelijk gebeuren met een vliegwieltrekker dat je de bouten te ver in de trekker doet en de tegen de spoel aankomt en deze verbuigt of gewoon weg kapot maakt.

Vwb sproeiers:
Gewoon naar beneden werken.
Neem aan dat je een set bij die CP hebt gekocht ?
Heb geen set erbij maar heb wel tot 87 dus probeer die wel even. Heb ook mn carters getuned dus heeft ook weer invloed etc ja
 
Back
Top