Yamaha jog 70cc

yamahajog50

New Member
Wie o wie weet welke 70cc cilinder goed en slijtvast is?

Ik zoek een gietijzeren 70cc cilinder en met slijtvast bedoel ik dat hij geschikt is voor dagelijks gebruik. Zelf zag ik de malossi sport cilinder en de dr70. Het verschil is alleen het aantal spoelpoorten in de cilinder. Toch werdt me wel gezegd om voor de dr70 te gaan aangezien deze cilinders aanzienlijk sneller en slijtvaster zijn. Daar heb ik wel een beetje twijfels aan dus vandaar deze topic.

Ik rij momenteel een 50cc yamaha jog (minarelli horizontaal blok). Alleen is deze helaas vastgelopen, in principe niet erg aangezien ik al opzoek was naar een snellere tuning voor m'n scooter.

Wie heeft enig idee welk 70cc cilinder hiervoor geschikt is?
 
Advertisement - register to remove this

Een Dr70 is prima voor dagelijks, niet sneller dan Malossi sport. Als je met een Sito plus wilt rijden is dit een prima keus.

Een Dr70 in de AC uitvoering is niets sneller dan een standaard 50. Het trekt alleen wat beter.
 
Ik weet ondertussen dat vele voorkeur hebben voor de Dr70 op dit forum, echter vind ik de kwaliteit van de malossi sport beter. Het is net ff wat netter afgewerkt en voelt net iets degelijker.

(al vergelijk ik de DR50 vs malossi 70 sport)

Heb beide op mijn Jog gehad.
 
Back
Top