Super, dankjewel!Klopt, nu de foto wat scherper is, zie ik het ook, de meetsnoeren zitten goed in de meter echter je meet verkeert.
Het zwarte meetsnoer moet je aansluten op de min-pool van de accu en met het rode meetsnoer meten op de oranje draad van de cdi dit terwijl de bobine aangesloten zit.
Meter hierbij op het meetbereik 20 Volt gelijkspanning.
De spanning op de CDI meet je door het zwarte meetsnoer aan te sluiten op de min-pool van de accu en met het rode meetsnoer te meten achterop de ingestoken connector van de cdi, dit middels de backprobemethode, het contactslot op aan en de multimeter op het meetbereik 20Volt gelijkspanning.
De weerstand van de pickupspoel meet je met het zwarte meetsnoer op de min-pool van de accu en het rode meetsnoer op de wit/blauwe draad van de losgetrokken cdi-connector, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
De weerstand van de primaire bobine spoel meet je met het zwarte meetsnoer op de min-pool van de accu en het rode meetsnoer op de oranje draad van de losgetrokken cdi-connector, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik en natuurlijk de bobine aangesloten.
Zojuist gemeten:Tussen de draden en die schuimpjes, die er zitten om de boel enigsinds vochtvrij te houden, kun je een uitgevouwde paperclip steken zonder het schuimpje te beschadigen en dan met de meetpen van de multimeter op de paperclip meten.
Dit is dus de weerstand van de pickupspoel.De blauw witte draad geeft 1 ohm
Klopt. Er is een wit blauwe en een blauw witte kabel. De 1 voor de spoel, de ander voor de startknop.Dit is dus de weerstand van de pickupspoel.
Deze is niet goed, deze hoort tussen de 100 en 200 Ohm te zijn.
Echter als je het schema bekijkt wat je hebt toegevoegd en de foto die je in post#21 hebt toegevoegd, zie je twee blauw/witte draden.
De ene loopt naar je pickupspoel, de andere loopt naar je startknop.
Als je op de blauw/witte draad van de startknop hebt gemeten kan het zijn dat je een I in het display ziet.
Dus meet ook eens op de andere blauw/witte draad.
Ik snap niet waar en wat je precies gemeten hebt.ik heb nog eens gemeten, maar dan tussen de pickup kabel en de pickup zelf. Hier meet ik ongeveer 2.4 ohm.
Aan de kabel van de spoel zit een bundeltje met kabels. 2 kabels naar de spoel, en 2 naar de pickup.Ik snap niet waar en wat je precies gemeten hebt.
Vertel eens even op welk meetbereik de meter stond, waar je de zwarte meetpen op geprikt hebt en waar je de rode meetpen op geprikt hebt.
Wat geeft de meter aan als je de meter op het laagste Ohm-bereik zet en je houd beide meetpennen goed tegen elkaar?
Tenzij je de accu verkeert om hebt aangesloten lijkt mij dit onwaarschijnlijk.Ik heb als laatst de accu en spanningsregelaar vervangen, is het mogelijk dat door een niet goed functionerende de weerstand in de pickup kapot is gegaan?
Dus meet ook eens op de andere blauw/witte draad.
Als ik de pennen tegen elkaar aan houdt geeft hij een waarde van 1.5 ohm. De 1 kan inderdaad een hoofdletter “I” zijn, het staat er namelijk altijd als de begin waarde. De meter staat op 200 als meetbereik, dit is het laagste.dit ligt wellicht aan je multimeter want ook als je de pennen tegen elkaar houdt zou de meter niet meer moeten aangeven dan ongeveer 0,2 a 0,3 Ohm
Dit is de wit blauwe kabel, vanaf de cdi connector naar het soldeerpunt meet ik “I” (hoofdletter i).Wat geeft je meter aan wanneer je de blauw/witte kabel bij de cdi-connector naar het soldeerpunt op de pickupspoel meet?
Ook hier met ik IWat geeft je meter aan wanneer je op de twee soldeerpunten vanje pickupspoel meet
Hier meet ik 17 ohmWat geeft je meter aan wanneer je van de min-pool van je accu naar het soldeerpunt van de zwarte draad op je pickupspoel meet?
Ik meet van de connector van de pickup naar het soldeerpunt van de pickup 1.5 ohm. Dit is dus als ik de cdi connector heb losgekoppeld.Dat je "I" meet over de pickupspoel
ik heb een bout in het blok gedraaid en hier 2 kabels aan gedaan. 1 loopt naar het frame en 1 loopt naar de min van de accude massaverbinding van de pickupspoel is met 17 Ohm te hoog dus kijk ook de massaverbinding van je motorblok na.
Heel vreemd wel dat de pickup dan kapot zou zijn aangezien deze splinternieuw is. Heb contact opgenomen met de webshop en hen om uitleg gevraagd. Een pickup is toch niet een onderdeel wat zomaar kapot zou gaan zou je denkenDan kan de weerstand nooit 17 Ohm zijn of je meter klopt niet.
In iedergeval hebben we al geconstateerd dat je meter al 1,5 Ohm aangeeft terwijl je de meetpennen tegen elkaar houdt maar dat is lang geen 17 Ohm.
Als je de massazijde van je pickupspoel tov massa meet, meet je normaal 0,2 a 0,3 Ohm, op jouw meter, rekening houdende met een afwijking van 1,2 a 1,3 Ohm, zou dit dan maximaal 1,5 Ohm moeten zijn.
In iedergeval zijn beide pickupspoelen kapot.
Nogmaals, de weerstand van een pickupspoel ligt, ruim genomen, tussen de 100 en 200 Ohm.