Daar heeft het niet mee te maken, met elke sproeier heeft die dit nogProbeer een iets kleinere sproeier. 78 of 76.
Is al getest ja, heb het probleem nogsteedsAl getest?
Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad. Dit was toen verholpen met een kleinere sproeier
Er zit een standaard membraan in, lijkt wel alsof die even niet vonkt ofzo?Zet je originele membraan eens terug.. (snap niet dat je er een gekocht hebt.) Net of dat alles met de naam `power` of `race` snel zou zijn..
Zo`n race membraan, kan je aardig standaard setup prima verprutsen..
Heb bij mijn peugeot scooter gehad, dat hij ermee slechter liep en zelf meer brandstof consumeerde dan nodig..
Ja.... Met de rode drukveer trekt die het beste en reageert ook het beste op gashername...Dit soort dingen had ik bij een 17.5 imitatie carb. Uit je setup gaat 't om een Dellorto. De std setting met sproeier 80 met deze carb moer eigenlijk al goed zijn.
Begrijp alleen die rode drukveer nog steeds niet. Kom jij überhaupt van je plek hiermee?
Ja originele 17,5mm dellorto carburateur, heb ik er zelf ook opgezet er zat eerst altijd een 12mm carburateur opOmdat jouw vermogen slechts 50cc betreft. Een witte, max geel volstaat dan. Een rode is leuk, gasherneming idd goed maar ik zie zo voor me dat je enorm in een dip raakt op volle snelheid.
Ps die Dellorto... Toch wel een originele?
Mijn luchtfilter word wel steeds nat van binnen, van de benzine of 2 takt olie ofzo.EDIT:
Zie net pas dat er een snelle uitlaat bij zit wat je wat meer vermogen levert. Alsnog die rode veer een raadsel maar ach jij ervaart zelf het beste natuurlijk.
Dan ff terug naar de carb afstelling, wat mij de indruk geeft bij een onregelmatig/schokkerig verloop en die 1sec doodvallen van gas gewoon een carburateur issue is. Pakt die niet ergens lucht? Keertje grondig reinigen, doorblazen etc je kent het verhaal.
Er vanuit gaan dat mechanische/overbrenging gedeelte gewoon Ok afgesteld is dan zeg ik concentreer je ff op de carburateur. Onregelmatige vonk kan evengoed maar uit je verhaal zijn de symptomen bij alleen een warme motor dus over die vonk gaat dan al niet op.
Is een origineel membraan en net nieuw, daar kan denk ik niet meer aan liggen.Racemembraan...
Dan kan het zijn dat deze lek is/slecht sluit: Gooit benzine weer terug de carb in. Dus ff advies van eurokit nalezen
Of een vlotter die slecht sluit waardoor er benzine doorloopt. Dus ook de carb checken op lekkage.
Er zat eerst een Malossi VL14 membraan in waarvan 1 klep niet goed sluitte.Jij zegt:
Er zit een standaard membraan in,
Dan haal ik haal uit jouw setup:
Racing membraan (net nieuw)
Dus, heb je nu wel of niet aan het membraan gezeten dan is dat ook weer ff duidelijk
Of een lekkende carburateur ook direct de oorzaak is van de 1sec gas dood bij herpakken is mij zo snel nog niet duidelijk. Maar even voor alle duidelijkheid: dit is nog steeds het geval, die slechte gasherneming?
Spruitstuk is al tijdje geleden vervangen, ook nieuwe pakkingen pas onder gezetOk duidelijk.
Volgens mij nog steeds een slechte carburateur afstelling...
Wat ik al zei, ik kom dit soort dingen vaak tegen als ik een imitate carb monteer. De fabrieks setting van deze dingen is wel zo ontzettend slecht dat afstellen vrij zinloos is.
Maar die Dellorto van jouw is denk ik of lek of pakt ergens extra lucht waardoor die met warme motor onderweg (onregelmatig) te arm loopt en gewoon niet reageert op gas.
Ps
Spruitstuk al gecontroleerd op lekken?