Yamaha Aerox loopt niet harder dan 80

Kay krukkert

New Member
Hallo,

Ik heb vorige week een aerox gekocht en heb er een 70cc cilinderkit op zitten met een 21mm polini cp carburateur en een giannelli uitlaat en er zit een rode drukveer op de rollen nog niet beken (scooter was al opgevoerd toen ik hem kocht) maar de scooter trekt weg als een speer maar top is maar 80 en dacht dat je uit zoiets wel meer kon halen heeft iemand een idee of dit aan een begrensde cdi kan liggen of iets anders
 

Attachments

  • IMG_9219.jpeg
    IMG_9219.jpeg
    366.8 KB · Views: 12
  • IMG_9216.jpeg
    IMG_9216.jpeg
    164.8 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Een orginele aerox cdi is naar mijn weten niet begrenst, wat ik zou doen als ik zoiets koop is eerst kijken wat de staat van de slijtage onderdelen is, dus de rolletjes(geen vlakke kanten) en je v-snaar(juiste dikte) dan ook meteen het loop vlak van je vario, koppeling.

Kleur van je bougie even bekijken en dan zou ik er meteen een nieuwe in draaien.

Als je het allemaal beoordeeld hebt en waar nodig vervangen en je zet het in elkaar zet dan even een streep op je vario met een stift. Een stukje vol gas en dan kijken aan de hand van die streep of jou v snaar helemaal bovenin komt.

Als je dan toch een beurtje doet neem dan ook je luchtfilter element mee remblokjes etc.

Succes!
 
De v snaar al bekeken ziet er nog goed uit en bougie is al vervangen wat ik dan nog kan bekijken zijn de rollen
[automatisch samenvoegen]1692612218[/automatisch samenvoegen]
Heb zelf ook nog ergens gelezen dat de km-teller de toeren van snelheid niet aankan en dat je er een digitale teller voor moet hebben kan dat kloppen?
 
De v snaar al bekeken ziet er nog goed uit en bougie is al vervangen wat ik dan nog kan bekijken zijn de rollen
[automatisch samenvoegen]1692612218[/automatisch samenvoegen]
Heb zelf ook nog ergens gelezen dat de km-teller de toeren van snelheid niet aankan en dat je er een digitale teller voor moet hebben kan dat kloppen?
Heb je de breedte gemeten van je v snaar?
Die stift lijn dan.
Je rolletjes bekijken en je variateur.

Je kan ook de snelheid meten met een gps app.
 
Back
Top